Recept på Blåbärsgröt...

Jag har fått förfrågan på receptet på Blåbärsgröt å det kommer från min kära mor. Detta är en gröt vi åt mycket när jag var liten å det är fortfarande lika gott....

Blåbärsgröt

1/2 dl Blåbär
1/2 dl socker (jag tog lite mindre)
2 dl vatten
1 dl mannagryn
1 krm salt

Koka upp blåbär, socker och vatten (uteslut socker om bären är sockrade).
Vispa ner mannagryn, tillsätt saltet.
Låt alltsammans koka upp och sedan koka på svag värme 4-5 min (rör i gröten då och då).
Avnjuts med mjölk å eventuellt lite socker.


Återanvänder samma bild som tidigare...

Å, nu blev jag sugen på Klappgröt... får nog ta och göra det i helgen!!???

Kommentarer
Postat av: tina

Å vad gott med blåbärsgröt!Vi har varit inne i en grötperiod hos oss,kul när tonåringarna i familjen vill ha det till frukost!



Vad roligt du testade banankakan...hoppas den smakade=)



kram/tina

2008-10-16 @ 22:30:38
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh, det fick jag av min farmor när jag var liten! Smarr! :)

2008-10-16 @ 22:37:39
URL: http://fashionbyme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0