Fredagsmiddag...

Jag tror att jag har sagt det förut men jag har verkligen Världens underbaraste sambo!!! Vi skulle fara och träna direkt efter jobbet idag å jag tyckte att "köttbullar å makaroner" skulle va en sabb å enkel middag. Marcus gick å funderade idag å kom fram till att det inte skulle vara kul att äta det en fredagkväll... så han kom på att han ville göra "Laxsoppa". Sagt å gjort, vi for å tränade å därefter direkt till Maxi en sväng för att köpa lax. Väl hemma så ställer han sig å lagar maten. Fick tips på ett vin av en arbetskomis å det passade perfekt till!
Jag fick alltså smaka en helt otroligt god middag, smakerna "gifte sig" verkligen!!! Har hört folk säga att smaker "gifter sig" å nu vet jag vad dom menar...


Laxsoppa med räkor och Aioli.

Om nån är intresserad av receptet (som kommer från Marcus mor) så säg till så kan jag fixa fram det.

Nä, nu är det dax att fortsätta mysa med en massa ljus å lite mer gott. Får se hur länge det dröjer innan ögonen faller igen!???

(Ni glömmer väl inte bort Kanelbullensdag imorgon!???)

Kommentarer
Postat av: saravillfara

Bonuspoäng till sambon även från mig!

Och ja tack, jag tar gärna både recept och vintitel.

Vid tillfälle.

Ha det gott ni båda, kram från mig!

2008-10-03 @ 21:49:25
URL: http://saravillfara.se
Postat av: Gunilla

Visst är de underbart med viner som får fram alla goda smaker!!

Jag förstår precis vad du pratar om... blev bjuden på kladdkaka och vin för ett tag sen som också verkligen "gifte sig" :) Jag måste erkänna att min första tanke var; Vin o kladdkaka?!? Hur går de ihop..

Du får gärna maila receptet btw och glöm inte att tala om vilket vin de va :)

2008-10-03 @ 22:51:54
Postat av: Valley Girl

Såg onekligen gott ut, kan tänka mig det blir gott med soppa en kulen höstkväll i Ume!

Jag fixade oxå till nåt annorlunda på fredagskvällen - blev läckra saker från Trader Joe's, där jag sällan handlar för prisernas skull...men ack så mycket godare!



Kram!



P.s. Kan det ha varit ett kaliforniskt vin? Jag blev bara nyfiken, men inte för att jag kommer att handla hem, utan för att jag har besökt några av vingårdarna :-)

2008-10-04 @ 08:38:04
URL: http://vardagsprat.wordpress.com
Postat av: maggie

soppan smakar bra tycks jag minnas

2008-10-05 @ 17:37:03
Postat av: Elin

Ja, recept tack! Såg underbart gott ut!

2008-10-11 @ 11:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0