Mysdag med favoritbarnen...



Ja, vi har tillbringat eftermiddagen med mina brorsbarn (även med min bror å fru). Kev visade sina "spelkulor" å han la upp dom fint så jag kunde fota. Jag fick även hans tillstånd att lägga ut bilden på bloggen... Detta är dom finaste och bästa kulorna!! Barnen är i en så mysig ålder (5 å 6) nu å det är så roligt att träffa dom. Man kan föra sådana härliga diskussioner numera å ja, jag bara njuter av deras sällskap.

Igårkväll fick vi besök å jag hade bestämt mig för att prova göra Leilas choklad cheesecake. Sagt å gjort, den blev fin men än en gång så glömde jag ta fram kameran... Vad jag inte hade tänkt på innan var att vi slutade 1,5 timme senare än resten av veckan å cheesecake behöver stå kallt i några timmar. Well, det blev en lite rinnig modell att servera igår men till idag hade den "stelnat till". Den är mycket god men kräver att man gillar choklad. Å fast jag är en riktig chokladälskare  så gillar jag Leilas New york cheesecake bättre. Kan oxå nämna att dom är "mastiga" båda två.

Hoppas ni får njuta av den återstående helgen!!

Kommentarer
Postat av: Petra M-L

...mmm, och vem gillar inte choklad...?

Cheesecake är ju väldigt populärt här i staterna, så man får tillfälle till en bit då och då (senast förra helgen på en "potluck"). Fast jag gillar svensk ostkaka bättre. Som Frödinge.... Slår inte det den amerikanska??!

2008-05-18 @ 08:19:52
Postat av: Mamma med mera

Mysigt att träffa brorsbarnen! Mina är ju också i den åldern. Håller med om att det är en härlig ålder. Man får många leenden varje dag av deras diskussioner =)Smarrigt det lät med choklad cheescake!! Ha det så bra! Kram Pernilla

2008-05-18 @ 23:42:40
URL: http://isabelsvarld.blogg.se/
Postat av: Petra (Levar)

Tjohej!!!

Om vi kikar förbi på lördag så låter det ju inte som en dum idé att ha den där choklad cheescaken ;) Bara ett tips, då jag formligen ÄLSKAR choklad!!!

Det är så roligt att läsa din blogg Maria, då känns det som att vi träffas varje dag, och det är trevligt!!!

Vi ses & Hörs

2008-05-21 @ 09:51:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0