En till "träningskompis"...

cykel


ÄNTLIGEN!!!!

Här ska motioneras, nu har jag äntligen köpt en cykel. Köpte den av Julia å det känns sååå bra. Min gamla cykel har gjort sitt, 20 år, som den är å växlarna har börjat ge upp = inge roligt att cykla = cyklar inte. Så nu, äntligen. Har varit på gång att köpa cykel i flera år men som dom säger, den som väntar på nåt gott....


Ja, kanske ska tillägga att min cykel är grön å bilden är lånad från Blocket. Iddes inte gå ner å ta en bild ikväll. Känner mig såååå trött å slut i hela kroppen å ikväll var det dax att ta itu med den stora tvätthögen som vi har skjutit upp ett tag. Inget att rekommendera, det blir ju bara jobbigare ju längre man väntar...  På engelska heter det "procrastinator", en person som skjuter upp saker "till imorgon". Har inte hittat nåt bra ord på svenska. Kan tilläggas att jag inte gillar det "fenomenet" men ibland så blir det så...  Som sagt, än så länge har det inte kommit nån typ av "god fe" och erbjudit sig att göra alla tråkiga nödvändigheter.

Men jag ska ju inte klaga idag, jag som är så glad. Har vi tur så är våren påväg nu solen har visat sig från sin bästa sida idag å det är ju lovande... Kanske jag blir piggare framöver om jag får se mer av solen!!????


Kommentarer
Postat av: Petra M-L

:-) Tack för det bra ordet, då är ju jag gift med en procrastinator då! Som ett exempel, hela USA måste posta sina skattepapper senast igår men min käre make har alltid skjutit upp det så jag fick istället posta en ansökan om tidsfrist! Så nu kan alla procrastinators-jänkare skjuta upp det ända till oktober... Undrar om postkontoret kommer att vara lika fullsatt dåå? Av oss procrastinators...

Men du! Det positiva i "hemarbete" som tvättning & städning = Gratismotion! Försöker motivera mig med det nu när jag själv måste ner i stugan, men antar förmodligen det fenomen som du pratade om... tills imorgon..

2008-04-16 @ 22:05:24
Postat av: Frida

Grattis! Är själv sugen på att skaffa en cykel i vår.

2008-04-17 @ 07:40:10
URL: http://www.husmusen.blogg.se
Postat av: julia

Hoppas du får stor glädje av den! Solstrålar även idag, så nu bara MÅSTE våren var här. Kram

2008-04-17 @ 12:39:19
URL: http://starkningspetter.blogg.se
Postat av: MagnusN

En kommentar från en sydligare cykelstad till en nordligare cykelstad: Du har väl bra lås på din nya cykel?

2008-04-17 @ 16:42:01
Postat av: magdalena

Grattis till cykeln :) efter så mkt TC som du kört i vinter så lär det ju gå snaaaaabbt att cykla :) Lycka till

2008-04-18 @ 10:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0