Oh, happy day...


En annan vy av masugnen...

Var till tandhygenisten imorse å jag hade inga hål!!! Känns hur bra som helst. Kan berätta för er att jag brukade ha hur mycket hål som helst tills för dryga 2 år sen. Då var jag hos tandläkaren å hade precis rotfyllt eller lagat hål, kostade i alla fall massor av tusenlappar, å jag var helt förtvivlad för jag kände att jag inte ville betala honom flera tusen varje år. Frågade vad jag skulle göra för att slippa hålen i tänderna!??? Skulle jag köpa munskölj, flourtabletter, eller vad??? Kan ni gissa vad han sa!???

Jo, köp en "eltandborste"!!! En som snurrar med minst 5000 varv. Sagt å gjort, så köpte vi varsinn å sen dess så har vi inte haft hål i tänderna!!!! Det är drygt 2 år nu, snart 3 år,  så jag tycker det är riktigt bra resultat.
Det enda som behövdes göras idag var att ta bort minimalt med tandsten. För eltandborsten är bra mot tandsten oxå!!!

Kan va nåt att ge bort i julklapp!???

Använder du vanlig tandborste eller eltandborste???



Kommentarer
Postat av: Pysselprinsessan

Intressant!! Jag och sambon har funderat på eltandborste och det kanske måste bli sådana nu då. Inte för att vi brukar ha hål, men en del tandsten... Själv hade jag alltid hål fram till ca 20 årsåldern, men sedan dess har jag inte haft ett enda. Men jag tror faktiskt att det beror på att jag började borsta himla noga efter man var tvungen att betala! :)



Jo, det är en orkidée, en venussko! Har haft en liknande tidigare och den blommade väldigt bra (1,5 år i sträck)! Hoppas att denna gör det oxå! :)



Kram

2010-11-29 @ 15:45:51
URL: http://pysslamera.blogg.se/
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Härligt!! :D



Jag använder vanlig tandborste, men jag har aldrig haft några hål. Nånsin. Däremot har jag borstat upp tandköttet av extrem borstning pga att jag är extremt rädd för tandläkaren och absolut INTE vill gå dit ;)



Kramisar

2010-11-29 @ 20:03:28
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com
Postat av: Anonym

När man har en mamma som är tandhygienist är eltandborste det enda som gäller :)

2010-11-29 @ 21:34:48
Postat av: LissenTo

Tycker också att det låter intressant med eldtandborsten, något att fundera på!



Ha det gott.//Lissen

2010-11-29 @ 23:13:09
URL: http://lissento.blogg.
Postat av: Carina - inspirera

I dagsläget är det bara dottern som har eltandborste...och jag har länge tänkt att maken och jag också skulle ha det men det har liksom inte blivit av! Men nu fick jag minsann en spark...tack!

Kramen.

2010-11-30 @ 10:31:32
URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: Fru W

Jag använder vanlig fast vi har en super bra eltandborste här hemma. Förmodligen går det av gammal vana :)

2010-12-01 @ 20:39:09
URL: http://mamablues.blogg.se/
Postat av: Annette

Grattis till 0 hål!!! :-)

Jag använder vanlig tandborste. Har haft tur hittills och fått "bra" tänder. Nästan inga hål. Men det kan ju ändra sig. Ska fundera på eltandborste.



Kram Annette

2010-12-02 @ 00:26:12
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0