Detaljer i naturen...

Både jag och Marcus reflekterade i söndags över hur annorlunda vi ser på naturen runt omkring numera. Det händer allt oftare att vi kommenterar det vi ser som, "det där skulle göra sig fint på bild"!!!
Fotade några detaljer som Marcus såg i söndags...




Snö och is som hängde från ett broräcke.

Jag slog ett rekord igårkväll!!! Gick å la mig halv nio och klockan nio vaknade jag på spikmattan å släckte lyset å sov sen hela natten fram till klockan 05.00. Det är nog det tidigaste jag gått å lagt mig en dagvecka på år å dag!??!

Jag undrar en sak... Är det någon som vet NÄR man börjar känna av att man blir PIGG av att träna!??? Jag tränar nu för fullt men känner mig ändå så trött. Fast det klart, nu är det ju en mer "fysisk" trötthet. Men ändå, det sägs ju att man blir så pigg när man tränar så jag undrar när den känslan ska infinna sig!??! Som det är nu så är jag bara superhungrig mest hela tiden å sova-trött...
Har dragit ner på godsaker, äter mer frukt å grönt, mindre kolhydrater (typ 2 små potatisar istället för fler) och träningen på det. Det borde väl ge resultat!???

Fast en sak är säker. Den största anledningen till att jag tränar är för att jag ska stärka rygg och mage så att jag ska slippa problem med ryggen i framtiden!!!

Tack för era uppmuntrande ord både vad gäller träningen å framförallt när det gäller mina bilder!!! Blir så glad å det känns extra roligt att fota när det är fler som gillar det än bara jag å Marcus. Så än en gång, TACK!!!


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Du, det var riktigt fina bilder. Gillar ljuset i istappen. Snyggt! :)

Ha en fin onsdag.

2010-01-12 @ 23:28:16
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com
Postat av: saravillfara

Men visst är det mycket roligare nu, men den sortens ögon ni beskriver? Jag tycker det är berikande i alla fall. :)

Vackra bilder, kramen!

2010-01-13 @ 09:15:44
URL: http://saravillfara.se
Postat av: Tina Olofsson

När jag nu sitter här och läser kom jag på mig själv att jag aldrig lämnat nåt litet tassavtryck-skärpning..här kommer ett :)

Dina bilder är superfina, speciellt den översta. Kommer du ihåg när man var liten och man såg en sån istapp, inte ville man fota den då inte..nej den skulle man helst ta ner och smaka på haha.

2010-01-13 @ 16:23:15
Postat av: Petra

Jag måste oxå träna upp min mage å rygg så man slipper skador. Men jag är tvungen att vänta tills kroppen är mer redo tyvärr. Duktig du är som tränar å håller i iaf! Du kommer nog att bli lite piggare efter ca 3 veckor. Men du måste tänka på att dricka mkt vatten oxå!!



Visst är försäkringskassan sorglig å det är inte kul att de är skyldiga mig väldigt mkt pengar som jag förmodligen inte kommer se röken av. Men nu ska jag anmäla dem till Do. Orkar inte med mer motgångar å jag ska sluta vara snäll mot staten.



Ha en trevlig kväll!



kram

2010-01-13 @ 19:31:41
URL: http://glamouricious.blogg.se/
Postat av: AKO

Vad gäller kolhydrater så kan det nog vara bra att dra ned på dem lite lagom i all mänhet, men EFTER träning är det jätteviktigt att du äter (snabba) kolhydrater så att musklerna får sitt. Om du slarvar med maten efter träning kan det leda till att din kropp inte hämtar sig och att du blir tröttare och faktiskt svagare i värsta fall.

2010-01-14 @ 08:53:34
URL: http://krumbukter.blogspot.com/
Postat av: H a n n a

Väldigt vackra bilder, jag själv är så sugen att fara ut och fota. Nu börjar det hända saker i naturen.



Sen får du ha en trevlig helg.

2010-01-15 @ 16:16:58
URL: http://alskadenorrland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0