Nedräkningen kan börja...


Bilden är från Koh Tao 2008, Marcus gick å fotade medans vi satt å väntade på båten...

Å, vi är inte redo. Ja, så känns det i alla fall. Vi har gått om varann dom senaste veckorna å så har vi varit borta på helgen för att få känna på lite vinter. Vi tänker att det kanske inte är så mycket vinter kvar när vi kommer hem den 1 april!??? Vill i alla fall göra nåt av helgerna när det varit så härligt väder.
Häromdagen hämtade Marcus ut sitt pass, idag beställde han ThaiBath så vi har lite kontanter när vi kommer ner. Till veckan så tänkte jag ta upp ryggsäcken för att börja packa. Det kräver ju lite extra när man ska packa allt för fyra veckor i en ryggsäck. Man ska få ner så mycket som möjligt till så lite plats å vikt som möjligt.

Efter förra resan så insåg vi att vi tagit med oss för mycket kläder. Så nu gäller det att försöka att inte upprepa den missen. Jag är en sån som ändå bara har mina favoritkläder så nu har jag bestämt att inte ta med dom där extra, "kan va bra att ha"-grejerna då jag ändå inte använder dom.

Har varit på apoteket å köpt imodium, vätskeersättning, handsprit, våtservetter, åksjuketabletter, allergitabletter å solskydd 30. Bikiniöverdel hittade jag så det är klart. Skor tänkte vi ta med bara Crocs å gympaskor som vi tänkte resa i. Stödstrumpor till flygresan har jag å det kan jag rekommendera när ni ska flyga. Så skönt att slippa få svullna ben å fötter.

Är det någon därute som har nåt tips på vad vi absolut inte får missa i "packningsväg"?!!?? Vi tar gärna emot tips.

Känner att det börjar bli väldigt mycke "resa" i mina tankar nu så kanske är det så att ni får "stå ut" med mycke resesnack fram till vi åker!???
Ska jobba sista natten nu innan vi åker. Efter inatt så är det bara 6 arbetspass kvar innan avresa. Känns mycket bra. *ler*

Kram på er!!!

Kommentarer
Postat av: Lena

Go kväll vännen,

Vad härligt att få komma iväg i 4 veckor till Thailand. Det förtjänar ni verkligen. Så se till att inte packnörden sätter fart och "tvingar" dig att packa fel saker. hehe

SV: tack för stödet.

Kramis

2010-02-18 @ 21:44:55
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Bibbi

Så härligt för er:) Hoppas ni får en härlig tripp. Blir skönt att komma från all snö och kyla ett tag. Själv har jag alr´drig varit utomlands, men skulle jag åka vore det denna tid när det bara ar tråkigt. Våren och sommaren är jag rädd om:)

Kramen

2010-02-18 @ 22:26:54
URL: http://vildrosenbibbi.blogg.se/
Postat av: Carina - inspirera

Åh, det låter så härligt! Skulle gärna åka iväg några veckor nu när vintern känns riktigt lång...

Packa är inte min starka sida...packar alltid för mycket!

Kramen.

2010-02-19 @ 09:53:12
URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: AKO

Det är ju så härligt med alla färger på båtarna. Här är det minsann ingen likriktighet som gäller. Jag unnar er verkligen resan, men tänk på oss som måste stanna kvar i dessa isvindar. :(



Det är sant att jag köpte en telekonverter i fredags, men det var mest på prov, för att se om jag skulle köpa en "på riktigt" längre fram, dvs behålla den.



Nu kommer jag att lämna tillbaka den jag köpte av två anledningar. Dels har jag inte råd med den just nu och dels så tappar man så mycket i ljusstyrka med den. På mitt 100/2-objektiv tappar jag först två bländarsteg pga av det är en 2.0x-konverter och sedan blir skärpan så dålig att man måste blända ned två steg till innan det duger. På så vis blir det ett 200/8-objektiv och även om det är jämförelsevis billigare än att köpa ett "riktigt" 200mm-objektiv så krävs det mycket ljus för att det ska fungera bra att använda det. Trist. Var ni på Cyberphoto när jag köpte det? :)

2010-02-21 @ 14:20:05
URL: http://krumbukter.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0