Välja spår och focus...




Marcus har fotat båda bilderna.

Föreläsningen av Paolo Roberto i onsdags lämnade nog ingen oberörd. Vilken otroligt härlig man han är.
En sann förebild enlig mig. En man som står för det han gjort å som inte skyller sina misstag på andra. Visst säger han fanns det flera orsaker som spelade roll för att saker blev som dom blev men framförallt så var det jag själv å mina val som gjorde att jag hamnade där...  Inte ordagrant utan återberättat av mig.
Det är inte ofta man hör folk som varit med om tråkigheter som står för det å inte skyller ifrån sig. Sånt gillar jag å jag önskar att jag verkligen kan ta till mig å leva efter det. Speciellt när det gäller mig själv å mina egna tankar...

Sen sa Paolo när han fick frågan hur han hinner med allt i sitt liv, alla företag, familj, god och framförallt bra mat å träning!??? För det undrar man ju. Det är inte många 40+-åringar som har den fysiken som han har...
Hans svar var, PRIORITERA!!!!
Prioritera bort tv:n, datorn osv. å lägg tiden på att laga ordentlig mat å umgås med familjen istället för att sitta några timmar framför tv:n. Sen underströk han vikten av att äta middag tillsammans hela familjen å att man pratar med varann å visar att vi bryr oss bland annat genom att tänka på vad vi säger åt våra tonåringar. I tonåren så läggs grunden till hur vi blir som vuxna, sa Paolo.
Tänk hur många ungdomar som får höra att dom inte duger, att dom inte är tillräckligt bra, snygga eller inteligenta...
Han sa oxå att, "Livet har så mycket att erbjuda så varför nöja sig med fiskpinnar till middag å jöka i missionären!????" (Kanske inte ordagrant men nåt sånt).

Huvva, jag fick som sagt många tankar efteråt som jag hoppas att jag inte ska glömma å att jag kan föra dom vidare, framförallt till mina älsklingar Kevin å Jasmin... För dom blir äldre å det kommer hela tiden nya saker som dom utsätts för. Hoppas verkligen att jag kan vara ett stöd för dom framöver...

Med dom lite allvarsamma orden önskar jag er en riktigt trevlig helg!!!

Kommentarer
Postat av: Tina

Ja Maria det var verkligen en bra föreläsning där man fick sej en tankeställare, så man får väl säga att Paolo Roberto lyckades med sitt uppdrag :)

2010-12-11 @ 09:48:32
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Kul med föreläsningar tycker jag! Det brukar ge så mycket och framför allt öppna ögonen för nya saker :)

Kramis

2010-12-11 @ 16:35:50
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com
Postat av: Petra- mamma till busfröet Lion, envisa Izabelle och tonåringen Rasmus

Trevligt att höra dina tankar så där! Föreläsningar kan ge så mycket och man tänker inte på allt under tiden de pratar utan om man för anteckningar så ser man tillbaka och minns de små sakerna man kanske missade att ta till sig. Skulle så gärna vilja gå på en föreläsning snart, behöver få lite nytänkande i mitt liv!

Det där med att äta allihop det är så viktigt, och görs i andra länder och kulturer men här i Sverige lägger vi ingen energi på det utan i de flesta hem äter vi på olika tider och värmer vår mat i micron. Jag försöker få oss att äta middag tillsammans och för det mesta funkar det. Det är så viktigt med gemenskapen i familjen för det är det som får oss ihop!



Klart du får beställa en sjal om de ser ut som du vill ha dem, hehe! Ska börja imorgon tänkte jag :)



stor kram

2010-12-11 @ 23:00:23
URL: http://mamablues.blogg.se/
Postat av: Pysselprinsessan

Ja, prioritering är verkligen viktigt!! En av anledningarna till att vi flyttade hem till ett egentligen osäkrare läge... :)



Svar: Jag vet inte om jag sagt det tidigare, men jag har tidigare bott på samma gata som er. Där trivdes jag superbra. Mysigt oxå med öppen spis!! Sen är lägenheterna bra planerade även om det är få kvadrat! :)



Kram

2010-12-13 @ 07:30:54
URL: http://pysslamera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0