Boktips x 2...

Har 2 böcker jag vill tipsa er om. Den första gillar jag skarpt medans den andra inte var så bra...


"En flicka som kallas Alice" handlar om en småstad i Washington state där det dyker upp en "förvildad" liten flicka. Man misstänker att hon levt i skogen. En psykolog som växt upp i staden tar flickan till sig å ska försöka hjälpa henne tillbaka till att kunna leva bland människor igen. Har hon nånsin levt med människor, eller???
Boken är riktigt intressant. Man får följa flickans tankar och även människorna runt henne. Jag blev helt betagen i boken å hade svårt att släppa den.
Den rekommenderar jag varmt!!!


"Vinterstaden". Ja, vad ska jag säga om denna!?? En liten kille vars mor kommer från Thailand hittas död utanför huset där han bor. Vem kan vilja döda en liten kille?? Finns det rasistiska motiv?? Polisen står handfallen å vet inte vart dom ska börja leta...
Jag tycker boken var lite seg. Det var liksom inget nytt, har läst liknande historier förr. Som vanligt utspelar sig böckerna på Island och det är ja, lite samma sak hela tiden... Inte en av dom bättre böckerna av denna författare.

Jag lånade båda på biblioteket. Tycker det är bra att man numera kan låna även pocketböcker på bibblan.
Idag när vi varit på stan för att köpa julklapp till Kevin så slank vi in dit och jag lånade även denna gången pocketböcker som jag velat läsa men inte köpt. Det är ett riktigt bra "Spara pengar-tips". Låna böcker på Bibblan!!! *Ler*

Nä, nu är det dax för oss att göra oss i ordning inför kvällens roligheter... Firmafest! Alltid lika intressant att få se vad det händer för roligt!?!! God mat hoppas vi på dessutom!!

Önskar er en fortsatt fin helg!!!

Kommentarer
Postat av: Karin

Båda lät spännande, ska ställa mig i kö på biblan tror jag.

2009-10-24 @ 19:38:16
URL: http://hemochliv.blogg.se/
Postat av: Petra

ÅH SÅ SKOJ!!! Vill också åka på firmafest! Får nog låtsas jobba på ert jobb nästa gång!skratt

Kram & hoppas ni fick SKITSKOJ!!!!

2009-10-25 @ 11:57:48
Postat av: KarinL

Mja, visst lämnade firmafesten en del att önska.. men får man kanske kan få se ett inlägg om vad som hände istället?? :) Kram

2009-10-25 @ 12:56:50
Postat av: Carina - inspirera

Alltid kul med boktips! Just nu är jag inne i en period när jag läser mycket...

Hoppas att ni hade kul på festen!

Jag själv känner mig lite "seg" idag - vi var på lite festligheter också igår!



Kramen.

2009-10-25 @ 14:23:28
URL: http://inspirera.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0