Änglar & Demoner...


(Bilden låndad från di.se)

I söndags fick jag för mig att vi skulle gå på bio å se "Änglar & Demoner", jag har ju längtat efter den filmen... Marcus var lite motsträvig men jag lyckades övertala honom.
Jag har läst boken för länge sen å kom inte ihåg så mycket av alla detaljer... slutet tillexempel hade jag totalt glömt!! Jag tycker att filmen var jättebra. Saker å ting såg ut som jag hade tänkt mig... Men som Marcus sa, "hur Langdon kommer fram till lösningarna får man inget riktigt grepp om i filmen, för det går för fort". Lite samma sak upplevde vi i "Män som hatar kvinnor". Något som man får mycket bättre grepp om när man läser boken. Men det är väl så det blir, kanske är det det som är skillnaden på bok å film!!???
Jag som läst boken fick kanske bättre grepp över vad som hände!??

Jag kan i alla fall rekomendera filmen!! Jag gillar Änglar & Demoner sååå mycket  bättre än Da Vici-koden!!! Så var det även med böckerna.

Kram på er!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hur mår du? :)<3

2009-05-19 @ 12:23:46
URL: http://honhannah.blogg.se/
Postat av: Proforma

Har inte läst någon av böckerna, däremot sett Da Vinci-koden och jag tyckte så där om den. Kanske ska se Änglar & Demoner, den verkar ju bättre! Ofta är det väl så att böckerna är bättre, man gör ju sina egna bilder i huvudet och dom stämmer inte alltid med filmen.

Kram

2009-05-19 @ 14:48:11
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Petra

Skoj att höra att filmen var bra! Vi är ju supersugna på att se den vi med, då vi läste ut boken förra sommaren! Lagom länge sedan alltså!

Kramar i massor, vi hörs!

2009-05-19 @ 20:20:10
Postat av: Anna

Den filmen vill jag också så. Får nog bli bio inom kort. =)



Kram.

2009-05-19 @ 20:22:27
URL: http://devine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0