Lästips inför helgen...

Jag utlovade ett boktips så här kommer det. Det är den 7:e boken av Arne Dahl som heter "Dödsmässa". Denna gången får A-gruppen ett gisslandrama på halsen och det visar sig va lite känsligare än man kan tro. Utredningen leder ganska långt tillbaka i tiden och det visar sig att nån/några av dom själva är lite inblandade...
Mer säger jag inte annat än att jag rekomenderar alla böckerna. Det är svårt att ha en favorit, dom är bra allihop, än så länge...



Jag fick denna med posten idag... Lite läsning till mig!



Här är det mulet idag å jag tror att det regnar lite oxå!? Jag som skulle ut på en promenad... Jag får väl avvakta lite eller så får jag plocka fram paraplyet.

Mamma å moster har varit på Begravningsbyrån å fixat allt som behövs. Dödsannonsen vill dom bara ha i en av våra 2 morgontidningar. Men se det går inte!!! Tidningarna har ett system som gör att man MÅSTE sätta in i BÅDA tidningarna vilken merför nästan DUBBEL KOSTNAD!!!
Fy, för ett sånt system. Nog borde man väl få välja om man vill ha annonsen i en eller båda tidningarna!!!?? Det finns ju en massa olika anledningar till att man vill välja men det har dom sett till att man inte får + att den som vill sätta in en annons får betala för DERAS SYSTEM!!!
Jag blir så arg för det känns som att dom ytnyttjar stackars sörjande som har nog med allt som följer med en anhörigs bortgång.
Nä, usch å fy för VK å VF!!!!

Slutklagat för idag.
Jag hoppas på sol i helgen, jag blir så mycket gladare i både kropp å själ när solen skiner!!!
Köpte soliga tulpaner inför helgen å nu skiner dom upp rummet!!

Hoppas ni får en härlig helg!!!

Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa

Vilket vidrigt system!! Herregud... vi satte in i en tidning och det kostade en halv förmögenhet... vad skulle det då inte ha kostat x2...?! Galet... Nej, man känner sig verkligen pumpad på pengar när en nära anhörig dör... gravstenar är ju inte heller gratis direkt... knäppt!

2009-03-20 @ 14:17:38
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Man blir lite illa berörd när det är så, det känns som om man utnyttjar människor som sörjer.



Hoppas du får en fin helg!



~Livet i byn

2009-03-20 @ 14:52:58
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Milla of Sweden

Hej på dig!



Här har varit så fullt upp så jag har inte haft en ynka liten stund över för att kika på bloggar, trist.

Nu står dock maken och lagar fredagsmiddagen så jag passar på att kika runt lite hos er!

Såg att din mormor somnat in nu, jag förstår att det känns tungt.

Jag hatar verkligen strokes, det är en grym "sjukdom"!

(min älskade svärfar sitter numera i rullstoloch är klar i huvudet men han kan inte gå, inte använda ena armen, OCH, värst av allt, han kan inte prata, läsa eller skriva längre...det är så grymt!!

Min älskade hjälpsamma goa mamma fick en stroke då hon opererades för en mindre hjärtinfarkt när hon var 66 år, så nu bor hon på ett demensboende...

Allt som tar hjärnan är så hemskt!!



Ja ja, nog om det,jag har faktiskt hittat hängen, MEN, inte blomma och stort grönt löv, utan vita hjärtan och små gröna löv.

Går det bra för dig?



Ha en bra fredagkväll så hörs vi!



Kramar Camilla

2009-03-20 @ 18:18:45
URL: http://millaofsweden.blogg.se/
Postat av: Proforma

Tråkigt att höra hur de utnyttjar situationen. Det måste väl ändå vara upp till en själv i vilken tidning det ska stå. Blir så arg när man läser sådant!

Just kostnader kring begravning är ju så dyrt... som om de tar extra mycket betalt för allting.



Plaza... så mysigt!

Trevlig helg!

Kram

2009-03-20 @ 18:28:51
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Linda P

Ah den Plazan ligger på soffbordet och väntar!



Kolla gärna in nyheten Living Graphics på min blogg!

2009-03-20 @ 18:42:58
URL: http://livinglikelinda.blogg.se/
Postat av: Anna B

Det låter verkligen konstig, men tacka vet jag Norran!

Hoppas att du får en skön kväll! Kram Anna

2009-03-20 @ 19:50:15
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Marianne

VK:s svar till oss om annonsen var att dom har som företag rätt att bestämma hur dom vill sälja sina tjänster och nu har dom bestämt att sälja dödsannonser i paket till både VK+VF till en kostnad av 3000kr. En ordinarie annons till en tidning kostar ca 1800. Det är svårt att förstå logiken i det hela och inte kan man heller tycka att det är fair play när man själv inte får bestämma om jag vill ha in en annons eller två..... utan VK och VF har bestämt att det är service till kunderna att man kan få in annonsen i två tidningar även om man inte vill det.Man har alltså inget alternativ än att acceptera eller låt bli att annonsera. Man skor sig på människor i svåra situationer i livet och som vår kontakt på begravningsbyrån sa att "folk orkar inte bråka". Lättförtjänta pengar i kristider antar jag.



Dom vackra tulpanerna lyser verkligen upp som en sol i tillvaron. Jättefint.

kramkram

2009-03-21 @ 00:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0