Bok och FilmTips...

Den sjätte boken av "Arne Dahl" heter "En midsommarnattsdröm" och var som dom andra riktigt bra. Man får följa A-Gruppen igen men nu ser gruppen annorlunda ut... Dom får flera olika mord att lösa samtidigt som man får följa dom på det personliga planet.



Igårkväll såg vi "Män som hatar kvinnor". Marcus har äntligen läst böckerna, han håller på med 3:an nu. Han var lika angelägen som jag att få se filmen. Vi blev inte jätteimponerade. Vi saknade mycket från böckerna å den var lite seg, jag höll faktiskt på somna några gånger. Men det kanske beror mer på alla tabletter jag tagit innan för att kunna sitta. Jag hade bokat biljetter längst upp längst ut så att jag skulle kunna ställa mig upp om det skulle behövas. Nu gick det bra, jag satt i samma position hela filmen, vågade inte röra mig för att det då skulle göra ont.



Nu gick det bra. Jag fick lite extra ont efteråt istället. Men det var det värt. Alla borde se denna film, tycker vi. Vi tror även att dom som inte läst böckerna kan få ut mycket av filmen. Fast läs böckerna först, det är mycket i deras personligheter som inte kommer fram i filmen men som man ju sitter där å vet om man läst.

Nä, nu ska jag ut i det ruskiga vädret för min dagliga promenad, mulet å "stormvindar" är vad som väntar mig.

Hoppas ni får en fin start på veckan!!


Kommentarer
Postat av: Bettan

Åhh, jag har oxå läst alla böckerna =) Ska se filmen i helgen, så det låter fint att jag har ngt att se framemot =)

2009-03-02 @ 13:24:14
Postat av: Sandra

Haha jag sitter fatiskt bara och väntar på att Nicco ska läsa ut första boken så att vi kan se filmen se, är SÅ nyfiken! Vet du om alla böckerna ska bli film? Älskade trean..lätt den bästa bok jag läst någonsin!



O ang. buketten, håller med. Vill ha den stilren och enkel. Så mycket annat som ska sticka ut (typ JAG, haha). Vi är likadana med tårta, får inte bli för mycket..



Lycka till med promenad och clas ohlson idag! :)

kramar

2009-03-02 @ 14:13:21
URL: http://sandrainthecity.blogg.se/
Postat av: caroline

jag har inte läst böckerna men jag tänkte försöka komma iväg och se filmen nu i veckan

2009-03-02 @ 15:55:33
URL: http://carolinesblogg.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag trodde filmen skulle vara kass, fast jag tycker den var bra pga skådespelarna. Sen är det svårt att få riktigt allt från en bok till en film. Smaken är ju som baken - delad. Ler.



Jag hoppas det onda ger med sig snart. Kram.

2009-03-02 @ 20:11:20
URL: http://hannasodergren.blogg.se/
Postat av: Katinka

Mmm, har också läst böckerna, men var faktiskt inte jätteförtjust. Den första var nog dock nog den bästa tror jag. Har tänkt se filmen, men väntar kanske då tills den kommer på dvd.

2009-03-02 @ 20:25:55
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Camilla

Vi ska också se filmen snart... det ska bli så spännande - har verkligen längtat efter den!

2009-03-03 @ 08:36:40
URL: http://husnr8.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0