60 frågor å mina svar...

Jag har sett denna utmaning hos flera stycken vid det här laget å tänker att jag kan roa mig med att svara på dessa 60 frågor ikväll när vi sitter å slötittar på tv.
Stockholm bjuder på regn å rusk idag å jag sitter under en filt å fryser.
Har hälsat på en god vän å hennes familj idag å igår (igår hann jag med 2 vänner). Vi tog en snabb shoppingrunda på Kista Gallerian idag å jag hittade några saker som jag köpte. Men det får ni kanske se när jag kommer hem!??? Har inte min dator med å mammas är inge rolig så jag för inte in några bilder. Det får ni vänta på tills jag kommer hem på måndag.
So here we go... Här kommer mina svar på frågorna...

1. Hur gammal är du om fem år?
I och med att jag "är 27 nu" så blir det väl 32!!??? *ler*
2. Vem var den sista du träffade?
Mamma, som sitter bredvid mig
3. Hur lång är du?
174 cm
4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Kommer inte ihåg vad den hette, men den var bra.
5. Vem ringde du senast?
Mamma, för att berätta att jag var påväg tillbaka så hon kunde möta mig.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem?
Låter bra. Till Petra
7. Vad är dagens planer?
Dagen är passerad. Se klart "Simon & Tomas", sen sova.
8. Föredrar du att ringa eller sms?
Ringa
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?
Skilda sedan länge
10. När såg du din mamma senast?
Ser henne just nu.
11. Vilken ögonfärg har du?
Blå/grå/gröna
12. Ops det var ingen fråga 12!
13. Har du någon gång hittat en katt?
Nej, inte vad jag vet...
14. Vilken är din favoritplats?
Svår fråga... Stranden på Haad Salad, Koh Phangan, Thailand är ett favvoställe.
15. Vilken plats föredrar du minst?
Utedass
16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
I vårt drömhus på landet med man å barn
17. Vad skrämde dig som barn?
Hundar!!!!
18. Vem fick dig att skratta sist?
Min kompis dotter Moa.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor?
Nej, jag har kvar alla å alla mina barnskivor är i toppskick. Har en far som tidigt lärde mig hur man sköter en LP!!
20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar
21. Sover du med eller utan kläder?
Ja, det kan ni ju fortsätta fundera på... *ler igen*
22. Hur många kuddar har du i sängen?
Jag har 2 å Marcus 1
23. Hur många landskap har du bott i?
2, Västerbotten och Södermanland
24. Har du någon gång spytt på fyllan?
Vem har inte gjort det?
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Skor, ryggen gillar inte när jag går utan...
26. Är du social?
Oftast. Inte när jag är trött.
27. Vilken är din favoritglass?
Blåbärsmjukglass sommartid annars Ben & Jerry´s
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon?
En miljon räcker inte så långt men en liten bit påvägen mot vårt drömhus...
29. Tycker du om kinamat?
Inte speciellt mycket. Föredrar Indiskt å Thai
30. Tycker du om kaffe?
Ja, helst en latte
31. Vad dricker du till frukost?
Oftast rött te
32. Sover du på någon särskild sida
Nej, men somnar oftast på höger sida
33. Kan du spela poker?
Ja, men spelar inte ofta
34. Tycker du om att mysa?
Självklart, vem gör väl inte det?
35. Är du en beroendemänniska?
Ja, det kan man väl säga...
36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Ja, samma år och dag å vi heter samma i efternamn men har inte samma föräldrar!!
37. Vill du ha barn?
Ja, gärna det.
38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska
39. Har du någonsin åkt ambulans?
Har åkt med en som var dålig
40. Föredrar du havet eller en pool?
Utomlands- havet , i Sverige- pool
41. Vad spenderar du helst pengar på?
Saker till hemmet eller mig själv
42. Äger du dyra smycken?
Det är ju relativt...
43. När känner du dig lycklig?
Oftast
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen?
Mineralvatten å vatten
45. Vem är den roligaste människan du känner?
En som ofta får mig att skratta är svärfar.
46. Välj ett ärr på din kropp?
Ärret efter diskbråcksoperationen
47. Vad har du för ringsignal?
"Honey, honey" från Mamma Mia
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten?
Ja
49. Flirtar du mycket?
Nä, det tycker jag inte
50. Vart togs din profilbild för din blogg?
Har ingen...
51. Kan du byta olja på bilen?
Njaä, skulle kanske kunna om jag var tvungen!???
52. Har du fått fortkörningsböter?
Nej, inte än...
53. Vilken var den senaste bok du läste?
Kommer inte ihåg vad den hette, glömde fota så recention kommer senare nu är den utlånad. Den var bra i alla fall.
54. Läser du dagstidningen?
På jobbet och på nätet
55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Ja, några stycken
56. Dansar du i bilen?
Nä, det brukar jag inte göra
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast?
Det var nog P4 påväg ut till flyget igårmorse!???
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Ingen aning
59. När var du i kyrkan senast?
För 2 veckor sen när Marcus syster tog sin examen
60. Vilka personer utmanar du?
Har sett denna hos så många så jag fegar ur å den som känner sig manad är välkommen att göra den...


Passar på nu att Önska er en RIKTIGT FIN MIDSOMMAR!!!
Vi kommer att åka till Skansen om vädret tillåter men regnar det så lär vi ligga i soffan å se på film. Å för er som undrar så fortsätter jag med mina "shakes" hela helgen. Ingen midsommarmat för mig inte. Det funkar finfint nu. Jag är inte speciellt hungrig numera, bara jag dricker ordentligt.

Kram på er!!!

Kommentarer
Postat av: Proforma

Oj, det var många frågor... och många svar! Nej jag tror att jag hoppar den utmaningen!

Önskar dig en trevlig midsommar!

Kram

2009-06-18 @ 22:11:18
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Carina - inspirera

Många frågor och många intressanta svar...kul att lära känna dig lite mer.

Lycka till med din "kur" - har också funderat men tror inte att jag klarar det...

Midsommarkramen.

2009-06-18 @ 22:41:20
URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: Lallis

Ha en riktigt fin midsommar, goa du.

:)

Kram Lallis

2009-06-19 @ 00:59:54
URL: http://knasigamamman.blogspot.com
Postat av: kjersti

Hej,

I Norge firar vi inte alls midsommar som i Sverige. Dom som vill fira (S:t Hansaften) brukar grilla vid något vatten. Inte mycket mer än så (Om det inte är ändrat senaste 30 åren). Dessutom är S:t Hansaften den 23 juni (Har tydligen varit likadant i Sverige tidigare) och det blir ju oftast en vardag. Så det är inte så konstigt att de har rallytävling i dag som då är en helt vanlig fredag.

Hoppas du får en fin midsommar i alla fall. Kram

2009-06-19 @ 08:06:02
URL: http://bloggberta.blogg.se/
Postat av: Gillasfoto

Ha en superfin midsommar :o)



Kram

Gilla :)

2009-06-19 @ 16:33:16
URL: http://gillasfoto.blogg.se/
Postat av: Anna B

Det var mycket info i ett inlägg, tackar!

Önskar dig en trevlig midsommarhelg!

kram Anna

2009-06-19 @ 21:20:29
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Livet i byn

OMG!!! VAd mångra frågor och svar, det gjorde du bra!!



Trevlig midsommar!



~Livet i byn

2009-06-19 @ 21:20:32
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

I dag lyser solen och det är rätt skönt ute. Nu tycker jag sommaren ska bestämma sig för att komma på riktigt.



Hoppas det gick bra med CA pulvret i går ;0)



~Livet i byn

2009-06-20 @ 11:09:42
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Lisa

Trevligt att läsa mer om dig och få äran att lära känna dig lite bättre :) Hóppas du har en trevlig midsommar!!! & keep up the good work med kuren!

2009-06-20 @ 16:35:55
URL: http://lisenis.blogg.se/
Postat av: isabels värld

Kul att få veta mer om dig! Hoppas midsommarhelgen är mysig! kram Pernilla

2009-06-20 @ 16:37:54
URL: http://isabelsvarld.blogg.se/
Postat av: josefine

Hej kikar in lite :)



fin blogg, tänker på min syster när det står bokmal ^^ hon älskar böcker!



ha en bra midsommar! <3

2009-06-20 @ 18:19:16
URL: http://josefinethyberg.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Oj, det var många frågor. Bra jobbat av dig att svara på alla. Jag hoppar över utmaningen. ;)

Önskar dig en fortsatt fin midsommarhelg.

2009-06-20 @ 20:53:45
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com
Postat av: Bröllopsbloggen

rolig läsning...

tog mej an den för ett tag sen med...



kram



2009-06-21 @ 09:21:17
URL: http://brollopsbloggen.webblogg.se/
Postat av: Livet i byn

Det är ju tufft där i början, jag provade delad kur men det var ännu jobbigare. Så jag tänker köra ren kur tills jag nått mitt mål.



Jag har ju kört i sju veckor och har ännu ingen ork utöver det vanliga jag måste göra.



~Livet i byn

2009-06-21 @ 11:21:50
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Tack söta :-)



Rolig att läsa mer om dig,

lycka till med kuren :-)



kram Anna

2009-06-21 @ 17:37:28
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: a home far away

Hej vilken toppenfin blogg jag hitta här:) Ska kika runt lite mer...



Kram Gunilla från Singapore

2009-06-21 @ 17:42:05
URL: http://www.vitaanglar.blogspot.com
Postat av: Beffa

Halloj!

Nej det är bara tillfälligt för att få bort släpet på 5an och 7an. Så förra veckan jobbade björn och anna natt och den här veckan är det jag och anna som jobbar natt. så det blir med linda uusimäkis lag men vi är ju på våra linjer.

Har du haft det bra där nere? =) Hoppas det!

Nu ska vi ta oss ut på en promenad!

Kramar!

2009-06-21 @ 18:13:47
URL: http://beffa.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hm..det här borde kanske jag också pyssla med ikväll..sitter bara här och tittar på tv och väntar på mannen.

Hur har er midsommar varit vännen?

Massa kramar!

2009-06-21 @ 19:44:49
URL: http://sandrainthecity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0