Här är jag...

Jag har blivit utmanad av Katinka med den mysiga bloggen Presentabel. Här får ni läsa lite mer om mig...

Om du skulle vinna många miljoner på lotto, vad skulle du köpa? Jag skulle definetivt köpa ett hus!! Det är något som står högt upp på önskelistan. Flera resor skulle oxå köpas. Thailand, Usa, å Australien/NZ skulle va kul att besöka. Usa för att hälsa på mina vänner därborta.
Vilken svordom använder du mest? Skit, kanske?? "Rumpnisse" sa jag mycke förut innan jag lärde känna en person som heter Nils. Kändes inte passande att säga så då!
Tittade du på tecknat när du var liten? Ja, men det var väl "Kalle på julafton" som var det som jag minns mest. Jo, åsså hade våra kompisar en sådan där filmduk å filmer på rullar (sådär som filmerna på bio förut). Kommer inte på vad det heter. Vi såg i alla fall Musse å långben på husvagnssemester hos våra vänner.
Hur många syskon har du? En lillebror
Vill du just nu ha någon tatuering eller piercing? Nej, inget av det har tilltalat mig å jag tror inte att jag nånsin skulle vija ha nåt av det.
Vad har du för väder just nu? Solen har tittat fram ikväll men det är kallt å blåsigt. Det verkar dock blåsa mindre än tidigare idag.
Vad åt du till lunch senast? Marcus gjorde en laxgrej idag som var supergod. Kokta laxbitar blandat med ris, bönor, tomater, röd lök, majs å nåt mer var det i. Det blir nog sommarens favvomat!?? Ska visa nästa gång vi gör det.
Kan du vissla? Jo, det kan jag
Vilken film kan du alla replikerna till? Kunde dom flesta i Grease!! Pappa hade spelat in filmen så vi gick hem från skolan å såg å härmade å sjöng... Vi var helt såld på den filmen. Det var i 5:an eller 6:an.
Hur många stolar står kring ditt köksbord? 2 st. Vi har litet köksbord åsså ett matbord i "matrummet" med 6 stolar.
Har du en stationär eller bärbar dator? En väldigt omtyckt bärbar!!
Vilket var ditt favoritämne i skolan? Geografi, fysik och hemkuskap åsså Musik förståss!! Vi hade världens bästa musiklärare!!
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? "Nu kan det bara bli bättre!!"
Får du dåligt samvete efter att ha ätit kött? Nej, så tänker jag inte.
Har du åkt moped någon gång? Ja. Men jag åker heller Mc med Marcus.
Vad lyssnar du på nu? Vädret på västerbottensnytt. Ser inte ut att bli nån värme förrän nästa vecka nån gång!!??



Är det nån som vill haka på Utmaningen så får ni gärna säga till så tittar jag in hos er!!

Kommentarer
Postat av: Sabina - 16 och mamma

Hej!

Jag har skrivit ett diskussionsinlägg gällande unga föräldrar och fick en lite väl hård kommentar gälland detta idag - läs gärna mitt inlägg om detta och dela med dig om dina reaktioner och åsikter om personens angrepp!



http://saabiina.blogg.se/2009/june/5-juni-09-diskussion3-made-me-upset.html



Tack på förhand - kram! :)

2009-06-05 @ 01:04:05
URL: http://saabiina.blogg.se/
Postat av: Katinka

Vad roligt att du antog utmaningen! Så kul att få veta lite mer om dig också. Man tror ju liksom nästan att man känner varandra efter att ha läst varandras bloggar et tag, men så är det ju inte riktigt. Visst är bloggvärlden underlig och förunderlig?

2009-06-05 @ 11:20:09
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: ToVe

jag hinner tyvärr inte med hela utmaningen - men jag kan säga att här är oxå kallt och blåsigt, bara sju graders värme och mulet dessutom. Fast min far och svärfar påstår att det är det bästa arbetsvädret när man ska vara ute (så länge det inte regnar oxå)

2009-06-05 @ 12:09:28
URL: http://attoves.blogspot.com
Postat av: AKO

Hmmm, intressant! Om rok och tid infinner sig kanske jag tar mig an din utmaning. :)

2009-06-05 @ 15:59:02
URL: http://krumbukter.blogspot.com/
Postat av: tina

Kul läsning!



Trevlig helg å kram!

tina

2009-06-05 @ 16:47:40
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

tack för hälsningen till min syster,

vad roligt att läsa mer om dig :-)



trevlig fredagkväll

Kram anna

2009-06-05 @ 18:04:23
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Valley Girl

Skoj läsning! Jag hoppar på jag med om en stund, sittandes här på jobbet en fredagsförmiddag. Ute skiner solen efter morgonens regn, så först ska jag nog ut och köpa lunch nånstans, hade inget med mig idag.



Men visst var du en fena på Hemkunskap, fick inte du en femma där? Och även i det antika ämnet skrivmaskin var du ju superduktig! ;-) Tänk om man fick återuppleva en dag i skolan på den tiden, med dagens insikter som man har fått genom livet; vad mycket mer jag skulle uppskatta allting! Pannkakorna var ju såå goda!!

2009-06-05 @ 20:06:15
URL: http://vardagsprat.wordpress.com
Postat av: 2BarnsMamman

Kul att få lära känna Bokmalen lite närmare :) Ha en fin fredagskväll!

2009-06-05 @ 20:14:14
URL: http://ihuvudetpamamma.blogspot.com/
Postat av: Anna

Roligt att läsa mer om dig! =)

Jag tänker anta utmaningen, håll utkik på bloggen..



Kom precis hem från examensfirandet, det var riktigt trevligt! Nu ser jag fram emot att lägga mig i en varm och skön säng. =)



Kram, Anna.

2009-06-06 @ 00:55:35
URL: http://devine.blogg.se/
Postat av: Lena

Halloj vännen,

Så är årets student korad och firad, dottera min. Jag höll ett tal och jag grät inte en enda gång. Allt gick bra förutom att plakatet som jag beställde blev fel. Blev rent ut sagt urförbannad för de hade blandat in en annan unge i Dotteras bilder. Grymt besviken blev jag. Men men sånt händer. Berättade för dottera vad som hade hänt och hon var ju lite besviken men förstod att jag inte kunde göra något.

Men nu så är hon firad och grattad och fick många fina presenter. Så nu börjar hennes arbete med att bygga upp restaurangen.

Kramis

2009-06-06 @ 11:57:33
URL: http://aforia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0