Mera Öland...

Idag var sista dagen på Öland. Vi åkte direkt till Borgholms slottsruin å kan ju gissa att kamerorna gick varma!?? Det var en maffig känsla att gå runt bland så mycket gammalt...








Bild 1&3, jag. Bild 2&4, Marcus.

Vi har många fler bilder så ni lär få se fler allt eftersom... När vi var klar på Borgholms slottsruin så åkte vi vidare till Ismantorps fornborg. Det var kul att se, trots att det bara är "stenhögar" kvar. Bilder på den kommer nog oxå framöver!!??
"Paradisverkstaden" fick sig oxå ett besök av oss. Oj, så mycket fint dom hade å jag fick riktigt svårt med beslutsångest över om jag skulle köpa nåt eller inte... Det blev "inte", även om det tog emot...

Orrefors blev målet för dagen å nu är vi inkvarterade för natten. Vi hann med ett besök på Kosta outlet. Tittade runt å jag som är på jakt efter ett par skor hittade inget, inget i min storlek i alla fall. Fast vi köpte en grej, en "kryddkruka" från "Sagaform" med plats för 3 kryddor. Bild på vad vi köpt får ni se när vi kommit hem.
Imorgon väntar besök på nån Glashytta och så vill jag se mig omkring i Vilhelm Mobergs trakter... Jag har ju varit i "Lindstrom", Minnesota så jag tänker mig att när jag nu får se hans ursprung så ska jag ta och läsa böckerna. Ja, jag har faktiskt inte läst "Utvandrarna" å dom andra!! Blev ni förvånade nu???

Stor kram får ni, jag hinner ju inte hälsa på hos er nu som jag brukar....

Kommentarer
Postat av: Dahlarna

Åh vilka fina bilder!!! Har hört så mycket om Paradisverkstan, men aldrig varit där. Kanske är tur det för annars hade väl kontot varit tomt ;-)! KRAM!

2009-07-31 @ 00:07:45
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Vilka fina bilder från Öland. Ni ser ut att ha det riktigt bra. :) Ser fram emot bilder från "Glasriket". Jag är tokig i glas. :)

Ha en fortsatt fin semester.

2009-07-31 @ 00:18:10
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com
Postat av: Marianne

Förstår din beslutsångest när jag sett utbudet och måste gratta dig till din ståndaktighet att inte köpa bara för att köpa:) Inte lätt men du lyckades -bra gjort!! Kramkram

2009-07-31 @ 08:09:55
Postat av: AKO

Jag förstår absolut att kamerorna gick varma! Vilket drömställe för en fotofanatiker! ;) Jag hoppas själv komma iväg till intressanta trakter till veckan då jag förhoppningsvis ska ned till Stockholm. Ha en bra resa hem nu då!

2009-07-31 @ 11:20:09
URL: http://krumbukter.blogspot.com/
Postat av: isabels värld

Hoppas ni haft det riktigt trevligt på Öland!! Ismantorp ligger väldigt nära där jag bor (Runsten) Fick ni tag i något bra boende? Hoppas det! kram kram

2009-07-31 @ 12:23:00
URL: http://isabelsvarld.blogg.se/
Postat av: Carina - inspirera

Nu är jag tillbaka till verkligheten igen efter nästan 4 veckor (!) på havets böljande våg...



Jag åker ifrån Öland när du är här!

Men visst är det vackert...



Du har ju hunnit med en hel del under månaden som gått...



Skönt att vara hemma igen och kolla vad mina bloggisar har hittat på!



Kramen.

2009-08-01 @ 10:05:35
URL: http://inspirera.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0