Kalmar...

Ja, då har vi bytt Huvudstaden mot Kalmar idag. Resan hit gick bra. Trots åskskurar som var så kraftiga att vindrutetorkarna inte fick undan vattnet!!! Flera bilar som låg före oss svängde av å ställde sig på en rastplats men vi tog det lugnt å försiktigt så det gick bra. Å det var en väldigt lokal skur för nån minut senare var vägen torr å solen sken.
När vi kom till Kalmar så sken solen å det var varmt å skönt. Vi bara lämnade väskorna på hotellet å begav oss sen på en härlig promenad genom stan...


Kalmar slott i kvällssolen...


Det syns kanske lite dåligt men vid kanonspetsen ser man (om man har god syn) Ölands södra udde. (Tror jag!!???)


En fontän i parken som Marcus fotat!!

Vi åt en god middag på "Ernesto´s" (tror vi att det hette). Vi gillar verkligen Kalmar, en fin stad med många riktigt små fina hus!! Kändes emellanåt som man var i nåt typ av "lilleputtland"!! *ler* Vi skulle inte kunna gå in genom dörren på vissa hus utan att huka oss!!
Nu ska vi göra en tidig kväll. Exakt vad vi ska göra imorgon det har vi inte bestämt än... Nån som har tips på vad vi inte bör missa här!!???
(Vi ska till Öland på onsdag)

Kram från ett soligt å fint Kalmar!!

Kommentarer
Postat av: AKO

Jag tänkte bara fråga först; går det bra att jag lägger till din blogg i min lista över fotobloggare på min egen blogg?

Postat av: Livet i byn

Jag har nog aldrig varit i Kalmar hellre, i Sverige har jag inte rest mycket men väl utomlands innan jag fick hudcancern. Nu vågar jag inte längre på grund av solen...



~Livet i byn

2009-07-27 @ 09:31:57
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Wow, vilka fina bilder. Gillar den svartvita. ;)

Ha en fortsatt härlig resa.

2009-07-27 @ 13:11:58
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/
Postat av: Ann-Louise [En bulle ur ugnen]

Åh vad roligt att ni har det bra! :) Där det där lilla trädet står långt där nere på bilden med kanonen, där brukar jag gå med Esther. :) Vad är ni intresserade av att se? Vill ni vara ute, gå på museum, affärer? Kan kanske ge er några tips. :) Kramelikram

2009-07-27 @ 15:33:26
URL: http://annlouise-sjostrom.com
Postat av: Ann-Louise [En bulle ur ugnen]

Hanssons och Gröna Stugan har god mat. :)

Har ni karta? Kramelikram

2009-07-27 @ 16:23:09
URL: http://annlouise-sjostrom.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0