Semlor...

Bakade vi igår. Jag ringde till min bror å frågade om dom ville komma å fika. Svaret blev, utan betänketid, Ja, vi kommer!! Så vi fick träffa favoritbarnen å umgås ett tag...

Det var riktigt gott. Brorsan tyckte att jag gjort för små semlor, han skulle gärna ätit 3 av denna storlek!!

Idag har jag varit på Försäkringskassan för ett första möte. Det var ett riktigt bra möte å det verkar som att jag kommer få bra hjälp från vårdcentralen!?? Hur det ser ut mer exakt får väl framtiden utvisa!!
I torsdags ringde jag till Ortopeden för att jag behövde mer Tradolan, hade bara så det skulle räcka till måndagmorgon så jag tänkte att jag ringer så dom får tid på sig... Kollade i helgen på Apotekets hemsida, det fanns inget recept!! Så jag ringde idag igen å sa att nu får dom för f-n fixa ett recept, jag har slut å jag har ont!!! För att göra en lång historia kort så fick jag av handläggaren på Försäkringskassan rådet att åka upp till VC direkt för att få receptet. Sagt å gjort. Några timmar senare så ligger jag nu hemma å har fått middag å känner mig helt slut!!! Jag fick nu prova en ny smärtsillande tablett som ska va bra för "nervsmärta"... Får se hur det går!???
Tack "Livet i byn" för tipset om medicinen!!!
Lite gnällig känner jag mig ikväll så jag ger upp nu...

Kram på er!!!


Kommentarer
Postat av: Livet i byn

Himla så spännande att se hur du kommer att svara på medicinen. Jag fick trappa upp min styrka genom några veckor. Fick ett schema som jag skulle följa av Rehabläkaren i Sunderbyn



Det är visst viktigt att kroppen vänjer sig sakta. Samma sak när du ska sluta. Man kan också bli trött under upptrappningen tills kroppen vant sig.



Men detta har du nog säkert redan fått info om gissar jag.



Mumsigt med semlor, yummy!!



~Livet i byn

2009-02-16 @ 18:51:40
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Beffa

Hej! Skönt att höra att du verkar få hjälp iaf.

Roligt att se dig idag även om det bara var en snabb snabbis. hade så brottom till träningen!

semlorna såg megagoda ut, ååååh!

2009-02-16 @ 19:00:57
URL: http://beffa.blogg.se/
Postat av: Marianne

Du har rätt att känna dig gnällig ikväll. Jag tycker att du är en tapper kämpe. Vilka mumsiga semlor!!! kramkram

2009-02-16 @ 19:11:21
Postat av: Katinka

Ser ut som underbara semlor!



Bra med hjälp från försäkringskassan, men tråkigt när det strular med mediciner.

Hoppas verkligen du känner dig bättre snart. Måste vara otroligt jobbigt att ha ont jämt!

Kram!

2009-02-16 @ 20:07:03
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Anna B

Wow det såg verkligen ut som toppengoda semlor!

Skönt att höra att det rör på sig lite! Ha en härlig kväll! kram Anna

2009-02-16 @ 20:26:26
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Malin

Svar: ja visst känns det skoj att bilderna komemr från huset:) Åhh så gott det ser ut med semlorna. Hoppas du blir bättre snart!!! Kram

2009-02-16 @ 20:34:17
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: inteutanmindotter

Älskade Vännen Min! Du har all rätt i världen att känna & vara gnällig!!! Du gör det sååå bra!

Kram & va synd att vi inte var inne i Umeå och fick smaska i oss några semlor! ;)

Kanske vi kikar förbi på onsdag, då är vi ju i stan med tjoppan för att "röntga"!

Vi hörs!!!

2009-02-16 @ 21:13:13
URL: http://inteutanmindotter.blogg.se/
Postat av: Magnus och Helena

SEMLOR!!! Vi vill ocksa ha! Synd att vi inte har nat kok att baka i, och att eventuellt skickade semlor fran Sverige antagligen skulle se ut som nagot helt annat nar de kom fram...

2009-02-17 @ 02:21:56
Postat av: Milla of Sweden

Tack för berömmet,vad glad jag blir!!



Jag var med dottern till en ryggkirurg idag angående hennes rygg.

Hon ska öka på träningen och han trodde att om ca ett år skulle disken vara helt platt, och smärtbotten därmed nådd. Då ska hon kunna bli bättre.

Om inte överväger de att byta ut ett par diskar mot konstgjorda.

Vilket h-vete det är med diskbråck!!!



Krya på dig!

Kram Camilla

2009-02-17 @ 23:27:30
URL: http://millaofsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0