Lördagen "går i RÖTT"...


Tycker att dessa är fina att se på...


Närbild på dagens projekt.


Dagens "skörd"...

Vi tyckte det var dax att fixa lingon i helgen. Förra året plockade vi för lite å har nu på slutet måstat köpa lingonsylt, hua, det är ju inte alls gott! Så nu hoppas vi att detta ska räcka!!?? Det tog oss 2 timmar inklusive fikapaus att fylla dessa hinkar... Sen tog det oss 3 timmar att rensa!!! Fy för att rensa, skulle kunna plocka hur länge som helst om jag bara slapp rensa. Men jag måste säga att det är skönt nu när det är klart. Imorgon vet jag vad jag har att göra. Nån som vill gissa??

Vad har ni gjort idag???

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Kokat lingonsylt! ;)

Ha en bra kväll

2008-09-13 @ 19:31:37
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/
Postat av: Marianne

Naturens färger är underbara men allt som är vackert är inte gott. Det som jag saknar mest är den klara septemberluften och lingonskogen:)

2008-09-14 @ 07:04:07
Postat av: Magnus och Helena

Vad duktiga ni ar som bade plockar lingon och bakar!



Vi later andra laga maten at oss har, ater ute hela tiden. Men det ar sa billigt att det inte ar nagra problem.



Om jag hade varit hemma hade jag kunnat bidra med ett brodrecept fran norrbotten, ett riktigt gott ragbrod. Men ni kanske far tillrackligt med tips sa det racker ett tag nu.



Om ni ska aka till Aus el NZ kan vi rekommendera att aka via KL, flygplatsen ar bra och det gar sakert bra att dyka in i stan for lite shopping ocksa. Det ar nog bra att ta ett litet uppehall om man aker sa langt.



Ha det!

2008-09-14 @ 09:47:28
Postat av: Malin

Svar: Hahaha...jag som tycker att jag har dåigt med energi, men tydligen så har man nog inte det. Inte enligt alla andra i alla fall...haha! Kram

2008-09-14 @ 17:20:12
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: Annette

Oj så mycket lingon!

Vilka härliga bilder du tagit.



Kram Annette

2008-09-14 @ 17:37:30
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0