Utmanad...

Hmm, jag har blivit utmanad av Petra med bloggen "Inte utan min dotter" tillika även en god vän så det känns som att det är en utmaning jag måste anta... Jag har sett den hos flera stycken redan så jag väljer att inte utmana några utvalda utan skulle gärna se att den som känner för det hakar på...

Reglerna är följande:
- Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.
- Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
- Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
- Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.

Så, här kommer 7 saker om mig, Bokmalen...

1. Jag älskar BÖCKER!! Speciellt kriminalromaner (min mor undrar ofta hur det kommer sig!!?? Inte vet jag men det är spännande att försöka lösa brott.) Kanske skulle jag ha satsat på att bli krimilalare???

2. Baka för att bjuda eller ge bort gillar jag. Har jag det hemma så sätter det sig på magen, därav bäst att bjuda bort...

3. Gillar Depeche Mode!

4. Min idol å tillika mentor är min Farfar som tyvärr gick bort för tidigt för 5 år sedan. Saknar honom...

5. Jag har världens sämsta morgonhumör! Reta mig inte förrän jag har vaknat till ordentligt, då kan jag va sur resten av dagen... (Något Marcus lärt sig den hårda vägen)

6. Gillar Rött te. Har ofta en massa olika sorter hemma å det är alltid svårt att bestämma vilken sort jag ska dricka...

7. Jag "glömmer bort att andas emellanåt" vilket medför att jag "suckar djupt" vilket får folk som är i närheten att tro att jag är SUR!!?? (Detta börjar Marcus att lära sig men frågar ändå ibland om jag är sur...).

Häng på vet ja å berätta något om er själva!! Har ni ingen blogg så får ni gärna dela med er i kommentarerna!!

Kram på er!!!


Kommentarer
Postat av: Inte Utan Min Dotter

Tjohej! Skoj att få läsa! Visste faktiskt inte att du har ett hemskt morgonhumör! Trodde att du inte hade nått humör alls...jo, lite kanske!

Kramar i massor, vi hörs & ses!!!

2008-10-29 @ 20:33:12
URL: http://inteutanmindotter.blogg.se/
Postat av: Jim

Hej, leker livet?



mvh. http://pinkpoo.blogg.se

2008-10-29 @ 21:38:22
URL: http://pinkpoo.blogg.se/
Postat av: Magnus och Helena

Halla! Har kommer det en kommentar fran dina(troligtvis) mest langvaga lasare! Sitter med gratis internet pa ett bibliotek i Lakes Entrance, Victoria. Vi har inte sa mycket att gora idag, sa vi surfar runt lite. Naja, nat har vi att gora, vi ska ta en liten utflykt till ett heritage center (tror det ar lite hembygdsomrade ungefar) men vi kanner for att ta det lugnt nu. Det har blivit en hel del rannande... Vi laddar lite for imorron da vi ska kora ganska langt, fran Lakes Entrance till Queenscliff, strax over 40 mil, men det kan nog bli 7 h korning med tanke pa att vagarna inte ar som E4 och vi dessutom ska rakt igenom centrala Melbourne. (pa motorvag, som tur ar...) Roligt att se fiskreceptet i ett tidigare inlagg, vi far se om vi soker igen ingredienser for det har, men vi undrar hur man far tag i maizena och buljongtarning... Far bli nat aussie-alternativ i sa fall.

Ha det fint!

2008-10-29 @ 23:59:42
Postat av: Ann-Louise [En bulle i ugnen]

Haha glömmer du bort att andas?

Jag glömmer bort att blinka när jag sitter framför skärmen och koncentrerar mig ibland. Och efter det vill inte tårarna sluta rinna så det ser ut som jag är jättelesen.

2008-10-30 @ 12:57:20
URL: http://annlouise.blogg.se/
Postat av: Lallis

Vad kul att läsa dina svar:)

Alltid kul att få reda på lite extra sådär.

Kram Lallis

2008-10-30 @ 21:08:41
URL: http://knasigamamman.blogspot.com
Postat av: Valley Girl

Jag ska svara pa dem ocksa, sag samma fragor i nan annan blogg haromdagen. Hm, det enda jag inte visste om var trean, sexan och sjuan! Jag andas ofta for ytligt och far nastan syrebrist och da tror Frank att jag ar irriterad over nat nar jag plotsligt drar ett djuupt andetag (=suckar pa utandningen)....



Kram!

2008-10-30 @ 22:48:48
URL: http://vardagsprat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0