Härlig ledig fredag...

Det var så härligt att sluta jobbet 15 igår och då veta att det redan då var helg!! Vi åkte hem och åt middag å for sedan till min far för att Gratulera honom på födelsedagen! Slängde ihop lite "Kolachokladkakor" å tog med. Fika + surr sen hem för att sova...
 
Å ännu härligare var det att vaka imorse å inse att vi var lediga istället för att jobba 06.30-16.30 som är den normala arbetstiden för fredagar. Ja, varannan fredag för oss. Vi har fått en extra ledig dag med anleding av att nationaldagen blivit helgdag. Vi tappar ju en ledig dag i och med att man jobbar annandag pingst, eller hur det nu är!? Vi tackar i alla fall för en ledig dag. Det kändes som den kom lägligt då vi varit så trötta på sista tiden.

Idag har det oxå snöat lite så det är mycket ljusare ute å det gör att livet känns lite lättare. Jag är inte alls så förtjust i denna mörka årstiden, det blir ju mörkt så fort på dagen å jag behöver ljus för att må bra. Som det är nu så får jag ta till levande ljus i höstmörkret...

Vi började dagen med ett Bp/cykel pass. Direkt efter det åkte vi å handlade lite för att sen komma hem å Marcus lagade laxsoppa till lunch. Sen tog vi det lugnt, jag skulle sova ett tag men kunde inte så då fixade jag i ordning Leilas "Sweet potato cheesecake" som hon gjorde i "Leilas fest" i veckan. Den doftar ljuvligt å blir perfekt att ta med imorgon när vi ska till "Lillan" för att uppvakta henne på hennes 6-årsdag!!  Lillan sa till sin mor idag att: "Mamma, det känns så spännande att fylla år imorgon, det pirrar i magen å det känns som att jag vill gråta!!"
Supergullunge är vad hon är!! Jag ser framför mig hur hon kommer att vara så glad och uppspelt imorgon...

Bilder på cheesecaken å från kalaset får ni se imorgon. Nu sitter jag och väntar på middagen som Marcus håller på att laga. Det blir Pepparstek med klyftpotatis (potatis, morötter och sötpotatis) och en "trattissås". Mums!! Har jag sagt att min sambo är världsbäst på att göra goda såser!!??

Sen ska vi slappa i soffan med godis, nötmix och Idol på tv. (Kom på att vi ju har lite "Ben & Jerry´s" i frysen oxå..)

Vad gör ni en Halloweenkväll som denna???


Kommentarer
Postat av: Petra

Tjokväll!

Vi har bara latat oss heeeela kvällen, och nu är det sängen. Magnus jobbar imorgon...de helgerna är tråkiga...men, men det är bara att man står ut!

Hoppas att ni får en supertrevlig helg, med mycket tårta imorgon!

Kramar i massor!

/Petra m. familj

2008-10-31 @ 21:05:40
Postat av: Anna B

Här har vi "Bus och godis" i byn, annars varit i soffan och latat oss! Kram Anna

2008-10-31 @ 21:35:21
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Ann-Louise [En bulle i ugnen]

Åh den där sweet potato cheesecaken...

Mums! :)



Ska bli kul att se bilder sen.

Ha en härlgi helg! Kram

2008-11-01 @ 10:45:59
URL: http://annlouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0