Rädda, Larma, Släck...

Jag läste i VK idag att Umeås Brandförsvar skulle gå ut till boende i Umeå för att prata om hur vi har det hemma. När jag läste det så tänkte jag att det skulle vara bra om dom kom förbi hos oss... Döm om min förvåning när det knackar på dörren å en trevlig herre i "brandkläder" står där!!!

Hi,hi, tänk att även "små grejer man tänker" kan hända!! Han informerade om hur mycket bränder det var under förra året i Umeå tätort å det var många vill jag lova!! Jag ska nog sluta klaga på vår brandvarnare som tjuter för minsta lilla. Brandvarnaren sitter mitt i lägenheten utanför badrumsdörren å den går igång speciellt när man har duschat å lämnar dörren öppen. Väldigt irriterande men nu tänker jag att det är bra att den får provas emellanåt!?


(bilden lånad från umea.se/brand)

Vi fick även information som jag genast började kolla igenom å det är intressant läsning. Bla så vill jag tipsa er i Umeå området att Brandförsvaret i Umeå Inbjuder till en Utbildning i Brandskydd!!!
Tisdag 9 december 18.30-20.30

Innehållet i kursen som är GRATIS är:
- Brandskydd i bostäder
- Brandförlopp
- Mänskligt beteende
- Släckredskap
- Risker i hemmiljö - och hur man kan skydda sig mot dessa.
- Utrymningsplanering.

Är du intresserad av denna så kan du anmäla dig till [email protected] (sista anmälningsdagen är 4/12).

Jag funderar på att anmäla mig för jag tycker att sånthär är riktigt intressant att kunna å fast jag har varit på div olika brandutbildningar via både jobb och på bostadsrättsföreningens årsmöte så tror jag att det är bra att bli påminnd!!

Klicka in på Räddningsverkets hemsida så får du lite påminnelse inför den stundade adventsljustiden...



Kommentarer
Postat av: Anna B

Oj har varit med om en incident när det gäller ljusen. Det låter ingen kollega mig att glömma :) Kram anna

2008-11-24 @ 21:15:49
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Magnus och Helena

En stilla tanke ar om du mojligtvis ska ta med dig Karro pa en sadan kurs? =)

2008-11-25 @ 05:07:12
Postat av: Melissa

Tänk så trevligt med positiva tankar som uppfylls.. en karl i branmansutstyrsel... kanske en bra julklapp till änglapappan här hemma...? För att liksom få det att tända till... ;.)



Ålder ja... jag tror att barn väljer sina föräldrar och kommer när de kommer. Mina barn hade lite bråttom, precis som jag så ofta hade... vill hinna med allt, helst på en gång... men det finns ju även de barn som är lite mer eftertänksamma och försiktiga... kanske är det så ditt barn är? De kommer när de kommer... när livet vill sig så.



Men vad man kan längta!

2008-11-25 @ 19:34:10
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0