Gottehelg...



Igår spang vi på nya Polly-smaken. Vi hade inte så höga förväntningar för senaste smakerna var ingen hit enligt oss. Men vi blev glatt överraskade. Vips så var påsen tom å för en gångs skull var det inte bara jag som åt...
Idag när vi var och handlade så hade dom 2 paket Ben&Jerry´s för 85kr. Marcus tittade på mig frågande å ja, jag säger aldrig nej till glass så dom här 2 fick följa med hem. Mycket goda. Min egentliga favvo fanns inte å jag kommer inte ihåg vad den heter men den har chokladprickar med kolakräm i, i vaniljglass. Yummie!! Första gången jag åt denna glass var i USA å när jag kom hem på våren -01 så fanns dom inte här men till min lycka så har Sverige oxå förstått att dom är goda...

Jo, Trevlig Pingst får jag önska er!!! Vi blev påminda om att det är pingst när vi var på en affär idag... Tänk vad pingsten har blivit "osynlig" nu när det inte är röd dag på måndag!!??

Kommentarer
Postat av: Karolina

Håller fullständigt me Ben & Jerrys glass e supergo (min favorit e Baileysglassen) men har inte smakat så många, de e ju inte speciellt billiga precis. Men lät spännande med Cockie Dough... Den nya Polly har inte jag inte smaka men gillar skarpt den med vit och mörk choklad ... Ja att de var Pingsafton upptäckte jag först när jag kom til Helsingborg och Apoteket va stängt, De stod de skulle va öppet till 18 men inte, de var bevisligen stängt & släckt de såg jag med egna ögon. Slutligen såg jag den lilla vita lappen med spec öppettider Pingsthelgen!!... Aha, De e Pingst kom jag ihåg då, de har jag även hört de tidigare i veckan!! Jag och en kompis tog då båten över till Helsingör och strosade där på gator och torg. Mysig stad, men just när vi kom dit lördagsstängde butikerna där. (De har inte samma flotta helgöppettider i Danmark som vi i Sverige. Vi är lite bortskämda här!) Vi hittade ett mysigt torg där de kryllade av uteserveringar så vi satte oss ned i solen och intog då en god middag på en trevlig uteservering. De kändes som högsommar och semester!!.. HÄRLIGT=)

2008-05-10 @ 22:11:58
Postat av: Petra M-L

Alltså nu när du snackar glass & godis måste jag ju lämna en kommentar, eftersom jag precis käkat av favvoglassen vi köpte ikväll! Men även om vi bor i USA så gäller inte Ben & Jerry's för oss, utan BabyRuth icecream (gillar dem som godis oxå)! Köpte två paket för 5 dollar, billigare än B&J... Däremot blir jag avundsjuk på er som har Pollys nära tillhands, IKEA har inte fattat att dom måste införskaffa det!! Original eller ny sort; ajll täjk däm åål! :-)

2008-05-11 @ 07:54:31
Postat av: Marianne

Polly mmmmmmm det är min favorit också....men Ben & Jerrys har jag inte riktigt hunnit bekanta mig med:) Ska försöka med det också tids nog:)Älskar annars det mesta i glassväg.

2008-05-11 @ 18:16:24
Postat av: Karin L

Nämen, "fisk-mat-glass" kan det verkligen vara en höjdare;) Kakdegsglass låter onekligen smarrigt, men fiskmat.... njae... Du får gärna ge en beskrivning på hur den smakar!! nyfiken!

2008-05-12 @ 18:29:58
Postat av: saravillfara

Och jag som höll i den där Polly-påsen, men fegade ur... Det är inte likt mig när det gäller godis, och nu ångrar jag mig big time!

Glassen har jag inte heller vågat prova. Jag är rädd att jag gillar den alldeles för mycket nämligen!

2008-05-12 @ 23:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0