15 månaders väntan är över...

gamla gardiner

Såhär har vårat köksfönster sett ut dom senaste 15 månaderna. Den mörkblå hissgardinen lämnade förra ägaren å jag har aldrig gillat den. Har tjatat å tjatat att jag vill ha träpersienner istället å nu äntligen är väntan över...

träpersienner

Är nyfiken på vad ni tycker!!??? Själv är jag väldigt nöjd. Medans jag torkade fönstren så pillade Marcus på med att ta bort 15 av lamellerna. Det tog ett tag men det var det värt för det blev mycket finare med mindre "klump" nertill. Hann tvätta fönstren å sen började det regna!! Typiskt, regn på nytvättade fönster men jag överlever för jag tycker det är bra att det kommer lite regn så kanske allt damm på gatorna lägger sig!?
Det har varit hemskt att gå eller cykla när det dammar så mycket från bilar som kör förbi så min förhoppning är att det blir bättre nu när regnet kommer...

Vi fick även byta ut den hängande fönsterlampan mot en på fot. Anledningen är att det inte rymms nån hängande lampa bakom persiennerna...

Kram på er å hoppas kvällen blir en trevlig kväll...

Kommentarer
Postat av: Marianne

Det blev ju JÄTTEFINT!!! Förresten så har jag aldrig tänkt på vilka köksgardiner ni har haft - hihi..... så tokigt det kan vara:)))
Kramkram

2008-05-01 @ 18:46:19
Postat av: saravillfara

Förstår att du är nöjd!
Visst är det roligt när man äntligen får ur tummen och lägger energin som tidigare gick åt till att irriteras, på att istället utföra förvandlingen :)
Hoppas ni haft en fin valborg!

2008-05-01 @ 22:04:59
URL: http://saravillfara.blogg.se
Postat av: Pernilla

Det blev jättefint!! Vi har också persienner i köket i stället för gardin fast i rostfritt i stället. Ha det så bra! Kram Pernilla

2008-05-01 @ 23:35:24
URL: http://isabelsvarld.blogg.se
Postat av: julia

Det blev väldigt bra! Smart att plocka bort lite av persiennen, så ni slipper "klumpen" som Tord tyckte var så gräslig! Går det att sätta tillbaka om ni vill använda den nån annanstans?

Ni har rätt bra utsikt, nästan ända hem till oss!
Hoppas ni har sköna lediga dagar, kram Julia

2008-05-02 @ 13:41:47
URL: http://starkningspetter.blogg.se/
Postat av: magdalena

Den nya persiennen blev toppen fin :)

2008-05-04 @ 21:14:44
Postat av: Anna

Åhhh Maria - det blev jättefint!!! PUSS

2008-05-09 @ 09:01:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0