Vit tisdag...

Färgen vit fick mig att tänka på många saker... Mina favorit "vitvaror", att ha en "vit månad", vita moln, våra vita lampor, vit gardin osv. listan kan göras lång. Det jag fastnade för var...

Kakel

Vårat vita kakel i badrummet.
 
Det har en förmåga att bli prickigt av vattnet när vi duschat och det är ju bara sååå jobbigt att rengöra hela tiden. Snälla nån därute, har ni nåt bra tips på hur man får dom att va vita och fräscha mer än 1 dag??? Vi använde "Ajax shower power" förut men i detta lilla badrum så behöver man ju "gasmask" om man använder det. Ingen blir gladare för tipsen än Marcus då det oftast är han som rengör badrummet...

Hockeyslutspel är på tapeten ikväll oxå, Modo är laget som gäller och dom har ju röda matchkläder MEN tro det eller ej!? VIT text på dessa tröjor är det ju, passar ju bra en VIT tisdag som denna (hade dom spelat borta match hade det varit ännu bättre, då har dom vita tröjor). Timrå har dock VITA tröjor ikväll...

Ha nu en bra tisdagkväll! Nedräkningen för påskhelgen är i full gång...

Kommentarer
Postat av: julia

Marcus: Jajjemän! Och hos båda grannarna också!
Maria: Det är ju kul det här med bloggning! Kakelfrågan däremot är svår. Jag gillar såpa som rengöring. Det är miljövänligt och man blir inte förgiftad av ångorna. Brukar ha en färdigblandad sprayflaska i badrummet så går det fort att göra rent. Ha en trevlig kväll! Kram

2008-03-18 @ 21:19:16
URL: http://starkningspetter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0