Intet är som väntans tider...

Ja, förra året var vi ute sent med att plantera fröerna det fick till följd att vi inte fick så mycket tomater och chilifrukter och dom vi väl fick kom sent. Det smakade dock supergott! Så i år har vi vartit Sååå duktiga och har nu satt frön.

image5

Frågan var ju, hur vet vi vad vi satt  i vilken "cell"??? Marcus kom med den finurliga lösningen... Ett "kordinatsystem", vipps så har vi full kontroll (bara vi inte tappar bort lappen).  Så här ser det ut i sin helhet...

image6

Det är tänkt att det ska bli "Gula päron tomater", "körsbärstomater" och "Lombardo", "Habanero" och "Jalapeno". Fortsättning följer...
Idag blir det "Årspremiär" på Spinningen, ska bli intressant att se om det blir roligare med riktiga "spinningskor"?? Följer väl upp det med en kommentar sen...

Kommentarer
Postat av: Mingla

Vilken mysig blogg du har ♥

2008-03-12 @ 10:38:06
URL: http://heymingla.blogg.se
Postat av: pia

kikar in å säger välkommen till bloggvärlden!kram

2008-03-12 @ 12:22:02
URL: http://baramittlillahem.blogg.se
Postat av: julia

Mmmmm, mycket duktigt! Jag har haft liknande projekt på todo-listan sen i somras och de står kvar där. På listan alltså. Spännande att se vad och när det kommer upp något ur de små boxarna. Kram!

2008-03-12 @ 13:46:06
URL: http://starkningspetter.blogg.se
Postat av: Anonym

Tjohej! Va gott det ska bli att få provsmaka dina tomater ;) För det måste vi väl få?!? Ska nämna att jag två sommrar i rad har försökt mig på att odla tomater, behöver jag skriva att det blev; KATASTROF! Tre tomater tror jag att vi fick! Så, vi väntar med spänning! Kraaaaaam, vi ses /Petra

2008-03-13 @ 10:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0