Sommarnytt i matrummet...



Äntligen! Vi köpte nytt tyg för nån månad sedan men har inte hittat orken att ta itu med att sy den... Men nu är det klart. Vad tycks??? Om ni tittar väldigt noga på bilden så syns det att det är "medaljonger" men dom är diskreta å syns bara när ljuset är rätt.
Marcus "paradisträd" har fått flytta in från trapphuset där dom fått bo ett tag. Vi fick nämligen se ett STORT paradisträd hos Julia å den hade hennes mor "drivit upp". Marcus blev inspirerad till att oxå lyckas (det stora var typ 20 år) så den som lever får se hur det går. Därför kände vi att dom måste finnas nära till hands så vi kan pyssla med dom.
Längst ner till vänster i bild ser ni den stackars vulkanpalmen som inte alls verkar må bra hos oss!? Vi får väl se om den överlever? Kanske fick den en chock när den blev omplanterad eller så kan vi helt enkelt inte med den!? Speciellt fin är den inte med gula blad...

Hibiskusen i mitten den bara blommar å har en massa knoppar. Har fått veta att man inte ska plantera om den när den har knoppar så jag väntar på att den ska "knoppa klart"... Vi ska "driva upp" den till en stor blomma oxå... Det är tanken i alla fall. Hi, hi...

Kommentarer
Postat av: Marianne

Det ser ju jättefräscht ut!! Det är ju faktiskt lite svårt med blommor när man bor i stenhus. Bodde man i trähus så skulle dom må mycket bättre. Jag har en blomma nu som jag måste sköta som ett litet barn. Den talar om för mig var och varannan dag att den är törstig så jag har helt enkelt ställt vattenkannan bredvid blomman för att ha den lättillgänglig så att jag inte ska glömma vattna när den börjar nicka till av törst. Hittills har vi kommit bra överens men vi får välan se hur länge det håller i sig:))Ge inte upp i första taget för blommor kan också testa dig hur långt tålamod du har:)) Jag har två blommor som jag i vanliga fall skulle ha slängt när dom tappade sina blommor men nu gjorde jag inte det och som tack så ger dom mig en ny omgång blommor...trots att jag alltid har trott att dom är sådana där engångsblommor. Har väl inte haft nog tålamod att sköta om dom riktigt tidigare:))) Det är en vetenskap detta också - ganska spännande egentligen:)

Kramkram

2008-06-12 @ 22:16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0