60-års firande...

Har det varit hela långa dagen. Kära mor fyller 60 i juli men vi firade henne idag eftersom hon har semester nu och är i Umeå. En mycket trevlig dag som bjöd på strålande sol och varmt var det. Fikat gick inte av för hackor...


Smörgåstårta som jag "slängt ihop"


Nötkolapaj, mumsig med vispgrädde till...


kolasnittar och drömmar

Blommor fick ju Jubilaren oxå...





En härlig dag har vi haft och trött känner man sig efter allt fika man har stoppat i sig.
Lilla gubben är hängig, troligast pga allergitabletterna, så det blir en lugn kväll. Jag ska försöka få med honom ner på stan för att titta på bilar. Ja, det är ju Wheels här i stan å då kör dom runt å visar upp bilarna hela långa natten. Det är ju bara "ett stenkanst" bort så det blir nog lagomt med en tur ner dit!?


Kommentarer
Postat av: Annelie

Håller tummarna för att ni hittar ert drömhus en dag! Vad gott det ser ut, nu blir jag hungrig! Duktig på att göra smörgåstårta du!



Fortsatt trevlig kväll/Annelie

2008-06-29 @ 21:32:15
URL: http://vardagstugg.blogspot.com/
Postat av: Ulla-Märta

Hejsan Maria!

Fick denna Adr. av Petra. Vi vill vara med på ett hörn och gratta dej Marianne på din födelsedag Hoppas den blir lika angenäm som det verkar ha varit. Ja man ska ju fira ordentligt när man kan..det blir väl ett väldigt långt firande..ja hela sommaren när du liksom har kommit igång.Ha en skön semester så kanske vi hörs nån gång..skulle vara kul..Kram och ha det så bra Hälsar Hase o U-M

2008-06-30 @ 16:42:52
Postat av: Marianne

Allt var så vackert som det ser ut och smakade sååå bra. Maria är en hejare på många saker och en av dom är detta med bakning och jag är så tacksam att jag får smaka hennes goda bakverk:))Maria och Rosi (även hon duktig på bakning) förgyllde dagen med allt gott och den närmaste familjen förgyllde dagen med sin närvaro och naturen förgyllde dagen med strålande sol och värme. Kan det vara bättre?? Jag kan i varje fall inte föreställa mig något bättre. Tack för att ni gjorde min dag så lyckad:)))))Det känns fantastiskt skönt att fylla 60!!! Bara så att ni vet:)) Kramkram

2008-06-30 @ 23:22:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0