Världens godaste "honing"...



Detta är en av svärfars bikupor. Han har typ 6 kupor å det är full fart i dom, bina flyger ut och in å det är ganska läskigt att befinna sig kring dom. (Marcus fick ta denna bilden då jag inte vågade gå tillräckligt nära.)
Första sommaren fick jag höra att det inte alls var farligt med bikupor på tomten för att "bina biter inte familjemedlemmar"... jaha, hur stämmer det med att bina lever i några veckor???
Senare fick jag även veta att flertalet av alla i familjen blivit stuckna!!! Ja, detta med att det inte var farligt fick jag höra för att jag inte skulle vara rädd men jag märkte ju fort att bina inte är som myggor, bina vill ju bara till sina blommor, dom vill inte sticka nån för då dör dom ju...
Skulle ni vara mer intresserad av "Bisamhällen" så kan ni titta här! Det är riktigt intressant läsning.

Vi är nu hos Marcus föräldrar och har påbörjat våra projekt, vi är i början så jag får återkomma till det längre fram när det finns något roligt att visa...

Imorgon åker vi på en motorcykeltur till Ö-vik för att se på Ostindefararen - Götheborg. Vi passar även på att hälsa på våra vänner där och kanske hinner vi med ett besök på Starwars utställningen??? Morgondagen får visa vad vi gör, det är ju semester så vi gör det som faller oss in...

Kommentarer
Postat av: Magnus

Ja, det var då ett bi som hittade igen mig efter ca 2 minuter på gården... Men det är å andra sidan första gången på 24 år som jag har blivit bistucken, och jag har varit rätt mycket i närheten av de där bina...

2008-07-28 @ 20:52:42
Postat av: Marianne

Bina har varit snälla när jag varit i närheten och den honing som dom leverar är verkligen "Bamsehoning":))

2008-07-28 @ 21:51:25
Postat av: Emma

Hoppas ni far på star wars utställningen den var jättehäftig! verkligen värt ett besök speciellt om man är star wars fantast!!

2008-07-29 @ 15:13:55
URL: http://beffa.blogg.se/
Postat av: pia

huvva för bin, tycker de är lite läskiga...Vill åxå på StarWars-utställningen...

2008-07-29 @ 19:21:44
URL: http://baramittlillahem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0