Nu vill jag sjunga dig milda sånger...

Kring 17-tiden ikväll så bestämde sig solen för att komma fram ordentligt från sin gömma bakom molnen. Jag tog tillfället i akt å satte mig på balkongen för att läsa ut den ovan nämnda boken. Det är en helt underbart fin bok man får en sådan härlig känsla i kroppen när man läser den. Helt annorlunda än den jag rekommenderade senast.


Bilden fotad av Marcus.

Jag planterade om våra "pepparväxter" idag, dom stackarna ska tydligen ha stora krukor och dom har fått stå i sina små krukor lite för länge... Hoppas att dom tar sig nu och växer på sig!?
När jag gick och kollade till våra växter så fick jag en chock, detta var vad jag såg...



Är det någon därute som vet vad det är????

Det ser ut som LÖSS men kan kanske även vara MÖGEL??? Vad tror ni???? Jag tog i alla fall bort knoppen och torkade av bladen som fått lite typ "stössel" på sig. Hua, inge kul att få sånt äckligt på blomman! Kan nämna att det är Hibiskusen som fått ovälkommet besök.

Tänkte att jag skulle visa vår fina balkong. Växterna har vuxit till sig en hel del och även fått en del blommor som förhoppningsvis ska ge oss lite ätbart framöver!? MEN solen skiner fortfarande så starkt att jag måste vänta med att fota till mycke senare. Bilderna får ni se imorgon.

Ha nu en underbar kväll!!


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Hmmm... inte ens trädgårdsmästarens dotter kan säga vad de är... men jag lägger min röst på mögel. För mycket vatten kanske?

2008-07-26 @ 00:29:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0