Mamma Mia!


Bilden lånad från cdon.com

Denna skiva vill jag ha snarast!!! Oj, oj, Lost for words... Vad säger man när man varit på "Galapremiär" av "Mamma Mia! the movie"!!! Ja, alla som väljer att inte gå missar Den bästa musikalfilmen som gjorts efter "Grease" och går miste om en underbar upplevelse!!! Som ni märker är jag alldeles lyrisk å jag var bara tvungen att få dela med mig till er.
Jag "tvingade" Marcus att följa med oss å han tackade mig efteråt så det är inte bara en "chickflick"!!!
Jag skrattade så tårarna sprutade å senare sprutade tårarna så jag trodde att jag inte skulle kunna visa mig ute!!! Filmen har allt!!!

Efter filmen gick vi ner till kajen för att få lite sol å värme å medans vi står där så kommer det en båt som ska "parkera". Båten "krockar" med bryggan å vi skrattar... "vilken klumpeduns"!! Hi, hi, det visar sig att det är min kära bror med familj som kommer till stan för att köpa glass! Dom hade lånat pappas båt, kul tyckte vi så vi slog följe med dom och åt glass tillsammans. Jag var mycket nöjd då jag längtat efter "fasters bäbisar" mest hela dagen, dom är ju sååå mysiga att vara med.

Fri entré fick vi (med biobiljetten) till Rex som har +27 hela sommaren på fredagar. Trevligt, vi som lix tänkt gå dit ändå.

Jag som skulle vara "bloggfri" i helgen... men, ja, jag var bara tvungen att dela med mig. 11 Juli har Mamma mia! premiär så ta och boka det datumet i era kalendrar!!!


Kommentarer
Postat av: Petra M-L

Låter som ett bra filmtips! Jag kollade på imdb.com och filmen premiärvisas väldigt olika! Vi får snällt vänta till den 18 juli här i staterna men dom stackarna i Italien får inte se den förräns i oktober... vad e de för ett sätt?! Ha det bra i solen!

2008-07-05 @ 19:39:52
URL: http://vardagsprat.wordpress.com
Postat av: saravillfara

Tjena kändisen :)

Blev allt avis när jag fick se att du varit på galapremiär!

Låter som att ni hade en helt underbar kväll, det var ni allt värda!

2008-07-05 @ 22:27:16
URL: http://saravillfara.se
Postat av: Marianne

Jag såg Mamma Mia på cirkus och har faktiskt en cd av den engelska versionen! Jag älskar Mamma Mia och ser fram emot att gå och se den så fort jag har tid och möjlighet. Kul att även Marcus tyckte om den:)Tänkt vilken fantastisk musik Björn och Benny har skrivit. Vi förstår nog inte riktigt hur stora dom är....jag längtar verkligen efter att få se filmen....alla får ju som sagt inte gå på galapremiär:)))) Kramkram

2008-07-06 @ 14:11:42
Postat av: julia

Hej! I'm back! Ja, det är sant. (har lite svårt att fatta det själv) Vad gör ni? Hoppas ni har det finfint!

2008-07-06 @ 21:55:22
URL: http://starkningspetter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0