Amelia...

Damp ner i brevlådan idag. Å det var ju väntat, det är tisdag och jag jobbar kväll i veckan och då brukar den komma. Hade sett fram emot att sätta mig på balkongen för att läsa lite i solen men solen verkar gömma sig nu på morgonen!? Kanske kommer den fram senare?? Lagom till att vi ska på jobbet... Hm, nä, jag är inte alls avis på alla som har semester!!! Tröstar mig med att vi har vårat kvar...
På torsdag kommer en kompis som jag inte har träffat på 6 år!!! Det ska bli kul. Hon har inte varit i Umeå mycket förut så jag funderar på vad vi ska hitta på med henne. Nån som har bra tips på vad man gör i Umeå med omnejd???? Tar gärna emot tips då det känns som att jag är lite "hemmablind" när det gäller "hitta på saker i Umeå".



Tills solen behagar dyka upp så tar jag tidningen å kryper ner i soffan...


Kommentarer
Postat av: Magnus

Ni kanske kan åka ut till Norrbyskär? Gå en promenad kring Gammlia? Ta en sväng till Holmön? Annars är det säkert rätt mysigt att ta en glass vid älven också, om det är bra väder.

2008-07-01 @ 19:18:21
Postat av: Isabels värld

Har också fått Amelia i dag =) Ska strax gå och lägga mig och läsa den. Ha det så bra! Natti natti

2008-07-01 @ 23:09:11
URL: http://isabelsvarld.blogg.se/
Postat av: Petra M-L

Hej Maria! Vad ska man göra i Umeå? Jag tycker det var absolut super att åka med den lilla båten ut till Norrbyskär, gå runt och lära sig av dess faschinerande historia och sen ha med picknickkorg att förtära vid strandkanten...eller ta en fika på cafeet! Jag, brorsan och kusinen for dit för flera år sedan, det är ett fint minne. Vi gillade också att kika in i Bröderna Landbys stuga på vägen hem...



Annat som är härligt är att cykla ut till Stöcksjön, via Teg - Röbäck och sen slänga sig i Stöcksjön. Och besöka Barbros Bod där, hihi! Hon kanske vill köpa lite svensk slöjd å ge bort när hon kommer hem? Långpromenad längs älven till Baggböle Herrgård för en fika... Lycka till!!

2008-07-04 @ 00:08:22
URL: http://vardagsprat.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0