Tvärnit...

Kan man nog säga att jag råkat ut för. Sen måndagkväll ligger jag i soffan å kan inte röra mig speciellt bra, inte utan att det gör något så jävulskt ont. Jag har drabbats av något som troligast är en inflammation i Ischiasnärven!!!? Det medför en värk utan dess like som går ner i höger ben ända ner till tårna. Det enda som hjälper är att ligga ner på sidan....
Jag ska till läkare idag för att förhoppningsvis få några värktabletter som hjälper!!??? För man ska ju i sådana här fall röra på sig men som det är nu så går det ju inte...
Som det är nu så ligger jag i soffan med datorn på bordet å ja, det är inte en arbestsställning jag rekomenderar.... Men jag vill bara berätta för er varför det är så tyst från mig nu en tid.

Det värsta med detta är att det påminner om när jag hade diskbråck, smärtan är liknande så jag får lite mycke panik, för jag vill verkligen inte gå igenom det en gång till!!!! Nä, nu håller jag tummarna att läkarn kan ge mig nåt som gör att det här går över fortast möjligt!!!
Jag som har 2 pepparkaksdegar som väntar på att bakas ut... Som tur är så har Marcus sagt att han bakar ut dom om jag inte blir bättre snart...

Vill visa en bild på en av våra "miniamaryllisar" som har slagit ut, något som glädjer mig mitt i allt...

Tycker den är sååå fin å den andra är oxå på gång... den andra är helröd... tror jag!!!????

Hoppas ni fått en bättre start på veckan än jag!!!

Uppdaterat: Hos läkaren fick jag bara veta att det inte finns så mycket att göra, än. Det har gått får kort tid å troligast så är det inget superallvarligt för jag kan kissa å har känsel i benen... Blir det problem med dom sakerna så får jag söka akut men det hoppas jag verkligen att det inte ska behövas. Fick mer värktabletter utskrivna + antiinflammatoriska tabletter. Så nu hoppas vi på bättre väder så jag kan gå ut å gå, det ska tydligen hjälpa läkningen... Men som det är nu så är det rena isgatorna ute så läkaren tyckte att jag skulle hålla mig inne tills det går att gå utan att spänna sig å riskera att ramla... Försöker hålla modet uppe men jag är redan less. Tack och lov för "Sex and the city"-boxen jag fick av Marcus för några år sen... nu först har jag tid att sträck-se den....

Kram på er å tack för era värmande ord!!!

Kommentarer
Postat av: Beffa

Vad läcker färg den hade!

Jag var så glad åt min hyacint som blommade men nu värkar den gå mot en säker död. Jag har ju inte haft den så länge så det måste nog vara mig det är fel på :P



Krya på dig, lät inget roligt det där :S

2008-12-17 @ 13:49:12
URL: http://beffa.blogg.se/
Postat av: maggie

Krya på dig!

kram

2008-12-17 @ 15:18:41
Postat av: Petra

Massor av stärkade "krya-på-dig" KRAMAR!!!! /Petra m. familj

2008-12-17 @ 16:03:06
Postat av: Ida

Jätte jätte fin blomma! Hoppas du kryar på dig snart, låter inte alls nå roligt!

Kram

2008-12-17 @ 16:09:19
Postat av: Valley Girl

Hoppas du mår bättre nu snart! Mamma hade ju problem med ischiasnerven för länge sen, vad det nu är? och det lär ju gå över snart!?

--

Skoj att du minns bensinpriserna från "old times" - måste berätta för maken! :)



Kram

2008-12-17 @ 16:48:26
URL: http://vardagsprat.wordpress.com
Postat av: Mamma Melissa

Usch, förstår panikkänslorna... får de samma när min rygg gör sig påmind (är också en proffsdiskbråckare... om det nu är någon merit;.)Får verkligen hoppas att du får någonting för smärtan! Usch, sådant där är bara pinor!



För övrigt, tack för att du tar dig tiden att kommentera inne hos mig! Betyder som alltid massor!

2008-12-17 @ 17:35:51
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Marianne

Krya på dig och jag hoppas verkligen att du inte ska behöva ha denna smärta någon längre tid. Du är tapper det vet jag. Vilken fin färg det är på din miniamaryllis. Den var verkligen vacker. Jag är också så tacksam för att Marcus är så hjälpsam. Han är en ängel:)

2008-12-17 @ 18:30:51
Postat av: Anna B

Neej! Det låter ju super hemskt att ligga där och ha så ont! Jag hoppas verkligen att du ska bli bättre! Skickar en massa varma kramar som ska stärka dig! Kram Anna

2008-12-17 @ 19:51:11
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Mollan70

Amaryllisar är så fina. =)

2008-12-20 @ 23:40:03
URL: http://metrobloggen.se/Mollan7

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0