"Trasig" men inte "nedslagen"...



Det här "sårade" trädet får illustrera hur jag känner mig just nu. Jag är "trasig", "sårad" å "säng/soff-liggande" men jag har inte gett upp!! Liksom trädet står där med sin skada år efter år så tänker jag inte heller ge upp.
Igår var ingen bra dag. Fick så ont att tårarna bara sprutade å jag kände att "nu orkar jag inte mer"!! Marcus ringde upp vår vän som är läkare för att få råd, å råd fick vi. Vi åkte in på akuten!! Jag fick genomgå samma undersökning igen, har tappat räkningen på hur många gånger det är nu... Alternativen vi fick var att om jag skulle få riktig supersmärtstillande så behövde jag bli inllagd = inget alternativ för mig. Det andra var att jag fick utskrivet Stesolid. Så nu är det full dos Tradolan å full dos Stesolid.
Man tror att det kan vara en inflammation kring ischias eller ett litet läckage på en disk som trycker på ischias. Dom vet alltså inte alls egentligen men nu kan jag klara av den lilla smärtan som är kvar.
Jag känner oxå att nu kan jag klara av julfirandet med familjen, även om jag får ligga i soffan så får jag i alla fall njuta av deras sällskap. Å det känns ju superkul!!

Det mesta av julförberedelserna har ju kommit av sig å inte mycket kommer att bli gjort av mig. Det är en ny erfarenhet å känns riktigt tråkigt. Jag hade hela förra veckan å denna, dagarna innan julafton planerade... Men det får ju gå såhär oxå. Huvudsaken vi får träffas och umgås!!!
Jag får helt enkelt se det possitiva i allt, jag slipper stressa!! Marcus som får fixa det mesta stressar som tur är inte upp sig, det som inte hinns med det hinns inte. Det är ett sunt tankesätt tycker jag å jag försöker lära av honom...

Hoppas nu att ni inte stressar för mycket nu dagarna innan Dopparedagen!! Försök att njuta lite av tillvaron oxå!!

Tack så mycket för era uppmuntrande ord!! Stor Kram till er alla!!

Kommentarer
Postat av: Anna B

Åh nej! Jag som sitter och hoppas och hoppas att du ska bli bra...Det verkar inte hjälpa men jag fortsätter hoppas! Idag har jag lyckas göra klart alla klappinköp! Det känns mycket bra! I morgon är det lilla julafton och öppnandet av paketen sätter fart! hoppas att du blir bättre! Kram Anna

2008-12-22 @ 16:25:11
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Malin med Johan och Linn

Jag fick en rapport av Marcus idag. Det var ju inte riktigt såhär du planerade att fira jul. En stooor julkram till dej och hoppas att du blir bättre av alla medicinerna.

Kram

Malin

2008-12-22 @ 20:17:51
Postat av: Petra m. familj

Åh vad vi har hållit våra tummar för att du skulle bli "hel" igen...vi får allt hålla dem bättre. Skönt ialla fall att höra att du fick medicin mot eländet ialla fall.

Åter igen: En bamse "krya-på-dig-kraaaaaaam"!!!

2008-12-22 @ 20:20:53
Postat av: Karin

Stackare, hoppas du inte behöver ha alltför ont i jul.



God jul!

2008-12-22 @ 20:46:47
URL: http://hemochliv.blogg.se/
Postat av: Magnus och Helena

Ajajaj vad det dar verkar gora ont... Lider med dig. Hoppas att pillerna hjalper och att du blir bra igen snart.



God Jul!

2008-12-23 @ 00:16:03
Postat av: Valley Girl

Lider verkligen med dig. Inte bara för att det är jul, utan för att det verkar så orättvist att du ska behöva lida så lääänge. Trist att läkarna inte förstår (och därmed kan behandla) orsaken till värken! Du vet säkert mer, men jag hittade en artikel som kanske stämmer? http://www.kiropraktorcentrum.com/index.php/sv/din-rygg/141-nyhetsbrev-0303



Kram! (P.S. Det skadar nog inte att krydda med Cayennepeppar, då ökar blodgenomströmningen - se http://www.harmonikireland.com/index.php?topic=cayenne)

2008-12-23 @ 05:42:43
Postat av: Valley Girl igen

Länken blev fel, det står dock att Cayennepeppar har använts bl.a. vid nervinflammation - och det vet vi ju att det hettar till ordentligt när man äter det! ;)



http://www.harmonikireland.com/index.php?topic=cayenne

2008-12-23 @ 05:48:00
Postat av: Marianne

Du tänker tappert och det kommer att hjälpa dig igenom även denna gång. Du är värd att bara vara också och njuta av julen i den utsträckning som du mäktar just nu. Den kommer och går även utan allt planerande och stressande och den kan till och med bli en trevlig överraskning trots allt:))

Stor God Jul kram till er båda

2008-12-23 @ 08:17:51
Postat av: Mamma Melissa

Ja ibland vill inte livet gå som man planerar det... skiftar från en dag till en annan. Men du har ju insett betydelsen av din upplevelse: Julen handlar om att få vara nära familj och vänner. Inte att ha blänkande rent under kylskåpet...



Tack, så hemskt mycket för dina goda ord! Dina ord är som medicin för mig, så det är väl inte mer än rätt att jag skickar lite tiparol, citodon, voltaren och andra godheter till dig som gör att du får det lite lättare i livet just nu ;.)

2008-12-23 @ 12:45:04
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0