"Hoppet" finns än...

Om att jag ska bli återställd. Idag tog vi en härlig sovmorgon å låg å surrade en bra stund i sängen. Det är inte varje dag man kan ta sig den tiden att bara vara så det gäller att passa på. Efter frukost å slapp i soffan så blev det dax för dagens "prövning". Skulle jag klara av en promenad ner till stan??? (Kan nämna för er som inte känner mig personligen att vi bor väldigt centralt utan att bo "mitt i smeten"). Vi gick iväg kring halv tre å tänkte att dom flesta nog hade gett upp kring den tiden men det var fortfarande mycke folk där... Det gick sakta men ganska säkert att gå (med viljestyrka kommer man långt). Mias som var mitt mål med promenaden var inte öppet idag till min stora besvikelse. Marcus han fick gå till Ica själv, det kändes för långt. Så jag började så smått halta hemåt å gick ju förbi Mique... Slank in å hittade ju vad jag sökt länge men inte velat betala fullt pris för, här kommer sakerna i bilder...

Har sett denna adventsstake hos många å ja, ME LIKE!! "Anna-tomten" håller den sällskap.

2 "småkompisar till den stora" fick oxå följa med hem. Gillar "halva priset"!! Amaryllisarna börjar bli för tunga... (trodde att mini skulle vara just mini??)

"Äntligen hemma hos oss". Dock är den för hög för att ha framför dörren men den får ligga bredvid - tillsvidare...

Sen kom jag på att jag glömt att presentera min favvotomte! Han vaktar vid öppnaspisen!! Jag fick honom av Marcus föräldrar första julen vi var tillsammans, för 4år sedan... Gillar den supermycket!!!

Här i Umeå är Annandagen den stora "hemvändarkvällen", dvs "alla" går ut å träffar vänner man inte ser varje dag. Det är något jag ser fram emot varje år men i år blir det inget sånt för mig. Jag får allt hålla mig hemma i soffan å roa mig med nån film eller något. Marcus ska dock ut med killarna å roa sig å det unnar jag honom. Som han har ställt upp för mig den senaste veckan så förtjänar han "en kväll med grabbarna"!
Jag laddar inför morgondagen för då kommer min kära mor upp å på Söndag ska vi ha "lillajulafton" med henne å brors familj. Det ska bli kul!!

Oj, vilket långt inlägg det här blev, vill avsluta med att önska er en trevlig kväll vad ni än tar er för!!!!

Kommentarer
Postat av: Marianne

Vilka fina ljusstakar, tomtar och övriga saker. Och vad glad jag blir att höra att du i alla fall tog dit fram och tillbaks. Du är tapper gumman!!!

Kramkram

2008-12-26 @ 19:05:04
Postat av: Anna B

Bra jobbat! Tänk att det gick att gå så långt!Det var verkligen fina saker du fick med dig hem Önskar dig en skön kväll trots allt... ! Kram Anna

2008-12-26 @ 19:13:13
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Sara

usch vad trist att du inte mår bra, men ja g hoppas du snart blir smärtfri. Själv fick jag åka till sjukhuset idag för att få smärtstillande pga min revbensfraktur, eftersom jag är gravid så kunde jag inte få något starkare än citodon, så jag ligger hemma och tycker synd om mig själv, för det gör sjukt ont!

2008-12-26 @ 19:14:31
URL: http://www.micasa-sara.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0