Nynäshamn i mitt hjärta...

Vi är på semester och först nu fick jag tillgång till nätet med min dator. Känner att jag har lite "bloggabstinens" men ville inte göra ett inlägg på mors dator (bilderna finns på min), orkade inte det lilla extra som skulle behöva fixas. Därför har ni fått vänta.

Igår var vi med mor till min och mors gamla hemstad Nynäshamn. Vi bodde där i några år. Ville visa Marcus hur fint det är där och han föll oxå för staden. Det är en riktigt fin sommarstad. Vi åkte direkt ut till "Lövhagen" och här följer lite bilder så ni oxå får se lite...


Båtar av alla de slag finns i Nynäs.

Kan nästan tro att man var ensam...

Dessa träd får stå ut med mycke vind.

Vy in mot Nynäs.

Småbåtshamnen som ligger granne med vår gamla adress. Oväder på G.

Kommer inte ihåg vad detta hus är för nåt, nån som vet??

När vi var trötta i benen så åkte vi ner till hamnen och åt en berömd "plankstek" på Freja

Freja är båten i bakgrunden å maten var supergod.
Efter en trevlig dag med vackra vyer och sol avslutad med god mat och god glass var det dax att ge sig av hemåt och då, då kom regnet och det åskade och regnade resten av kvällen. Men vi hade haft en fin dag så det var mest bara mysigt med lite oväder.

Idag har vi tillbringat dagen på Ikea och Outleten i Barkarby, hann även med Kista Galleria. Vad vi fyndade får ni veta och se längre fram när vi kommit hem. Det blev ett långt inlägg idag, kanske beroende på att jag haft ett längre uppehåll!? Får se vad morgondagen bjuder på??

Kram på er och hoppas ni har det bra, wherever you are!!


Kommentarer
Postat av: Petra M-L

Vilka vackra bilder! Speciellt tredje bilden gillar jag. Hmm, varför inte starta ett eget fototema, typ "Semesterbilder"?



Ska ni till Göteborg nåt? Jag köpte soundtracket till Mamma Mia! häromdagen. Jag hade inte ens tänkt söka efter den, men nån hade lämnat ifrån sig just den CD:n vid godiset på Target, just där jag stod, så jag antog att den var till mig!?? ;-) Kram!!

2008-08-05 @ 01:19:48
URL: http://vardagsprat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0