Plantagen i Umeå...

Ja, idag öppnade Plantagen i Umeå å jag var ju tvungen att titta in å se vad dom hade att erbjuda... Ibland kan man undra om jag är "dumtjurig" eller vad det är!!?? Men jag var tvungen att köpa en till Orkidé...

orkidé

Får se om denna vill bo å leva gott hos oss??? Dom andra 3 som vi har är ju på "hälsohem" så nu har vi i alla fall en blommande Orkidé ett tag. Sen hittade vi en liten söt kruka till den lilla Saintpaulian som vi köpte på Blomsterlandet för ett tag sen (den var så liten att vi inte hade nån kruka som passade).

St paula

Nu ser den ju jättestor ut på biden men det är en minivariant. Tänkte inte till när jag tog bilden, sånt man lär sig när man bloggar förstår jag nu. Håll tillgodo.

Solen skiner å det lutar åt en cykeltur ikväll, måste ju inviga cykeln på riktigt å det passar ju bra såhär när vårkänslorna spirar...

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vilken fin orkidé. Jag älskar orkidéer! Tyvärr brukar inte kärleken vara besvarat... får dem sällan att blomma om. Passar på att köpa nya istället när de är billiga =) Ha en trevlig helg! Kram

2008-04-18 @ 09:20:22
URL: http://isabelsvarld.blogg.se
Postat av: tina

Härligt med blommor...ska försöka inhandla några i helgen! Tack för tipset om ramar till tygtavlan....vilken bra idé!

trevlig helg/tina

2008-04-18 @ 13:15:09
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: julia

Kul med invigningen, vi har inte varit där dock. Tänker vänta till vi har hus och tomt att fylla... Mamma nämnde häromdagen att hon med glädje skulle fylla vårt hus med krukväxter. Hurra tänkte jag, de som kommer från henne brukar nämligen överleva min vård! Trevlig helg och cykeltur!

2008-04-18 @ 14:42:29
URL: http://starkningspetter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0