Matrummet...

Vi köpte nya handdukar på Hemtex för några månader sedan, svarta blev det för det är ju så fint. Vi upptäckte väldigt fort att dom luddade och ja, det brukar ju nya handdukar kunna göra MEN dessa slutade aldrig att ludda hur mycket vi än tvättade å tumlade dom. Vi provade allt vi kom på men inget funkade så idag ringde jag för att kolla med Hemtex om vi får byta till en annan färg och det gick ju bara bra!!! Oj, vad glad jag blev för nu fick vi turkosblåa och det känns lite roligare nu när sommaren närmar sig. Vill dela med mig av denna fina service som vi fick för det är ju inte alltid man bemöts så bra...

Fick även Marcus att gå med på att köpa nytt tyg till våra tavlor som jag är otroligt less på. Dom var fina när vi köpte dom men nu stör jag mig bara på dom så det ska blir kul att byta. Så här ser dom nuvarande ut...

tygtavlor

När vi lix var pågång så föreslog Marcus även att vi skulle gå förbi på tygaffären som vi brukar få så bra service på för att kolla vad dom har i tygväg till nya gardiner i matrummet. Behöver jag nämna att jag är "spyless" på gardinerna oxå!? Såhär ser fönstret ut nu...

matrumgardin

Ja, jag tycker att det är fina gardiner men dom har suttit uppe sen vi flyttade in i början på förra året så dom har gjort sitt nu. Vi fick hjälp å hittade ett superfint tyg som ska bli en enkel "kappa". Jag återkommer med bilder framöver så får ni se skillnaden...
 Så det blir till att fixa lite i helgen om det blir nån tid över mellan kvällens händelse (återkommer om den) och fikafrämmen imorgon kanske lite träning å ja, kanske hinner jag vila oxå!???

Ha nu en underbar helg!!!!

Kommentarer
Postat av: Petra Munoz-Lundström

Hej Maria! Vad skoj ni verkar ha det med att förnya och försköna hemmet! Många fina ideer får man när man kikar in här. Nu känner jag att det är verkligen dax att investera i en symaskin!! Så nästa lönehelg kanske det blir jag som kollar efter tyger... :-)
Ha det bra, ser fram emot att se vad som hänger i fönstret nästa gång.

2008-04-11 @ 22:25:54
Postat av: saravillfara

Vad hemlighetsfulla ni är... :)
Jaja, den som väntar på något gott...
Kram, och ha en bra helg!

2008-04-11 @ 23:12:36
URL: http://saravillfara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0