Träning v.1...

Inser nu när jag har börjat med en ny form av motion att det här med att åka skidor är väldigt väderberoende...
Det blev vi varse i helgen... Så veckan sammanfattas såhär...

1 pass  5 km (Gammlia, el-ljusspår på kvällen)
1 pass 6,8 km (Gammlia, dagtid å det snöade)
1 promenad 3,6 km
1 pass 2,4 km (Nordmaling, ospårat å -15 grader kallt)

Ganska ok, fast vi hade önskat att det blev längre igår + att vi hade velat åka idag. Imorse möttes vi dock av att snön vräkte ner å emellanåt så regnade det. Inget skidväder för oss...

Får se hur det går veckan som kommer!??


Kommentarer
Postat av: Petra- mamma till busfröet Lion, envisa Izabelle och tonåringen Rasmus

Va duktig du är som orkar hålla i med skidorna!! Det är ju så bra träning för hela kroppen!



Jo jag håller med om att kroppen måste ha en viss mängd kolhydrater men i början kan man äta väldigt lite av den varan för att få igång förbränningen ordentligt! Det är ju så att när kroppen inte har kolhydrater att bränna så går den direkt på fettet istället och det är ju inte fel!



Det man ska hålla sig ifrån är ju allt vitt och socker, det farliga för kroppen. Men sen läste jag något intressant i en av böckerna att efter ett hårt träningspass är det ok att äta vitt bröd och pasta för att kroppen behöver det för att återhämta sig. Men jag kör ju inte så hårda pass än så det får vänta, hehe!



Fortsätt träna på och hoppas du hittar ett bra kostprogram till din kropp med!!



Stor kram

2011-01-10 @ 15:20:20
URL: http://mamablues.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Skidor är en härlig motionsform, jag har åkt mycket men nu är det flera år sedan.



Visst är boken bra, och många kloka tankar.



~Ingrid

2011-01-11 @ 21:23:14
URL: http://livetibyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0