Lediga dagar...

Vi har inte så mycket att göra på jobbet vilket medför att man går runt å väntar på att klockan ska gå... Alla som nån gång haft långtråkigt vet att klockan helt plötsligt sniglar sig fram å det är inge kul att tillbringa sån tid på jobbet. Hur som haver, jag tog med andra ord ledigt halva tisdagkvällen och onsdag och torsdagkväll.

Jag har haft det hur bra som helst!!! Igår bakade jag cupcakes innan jag for jag och tränade mitt på dagen, sen åkte jag för att hämta Kevin & Jasmin från fritids. När vi gick hemåt så sa dom att dom ville baka. Inte mig emot så vi tog helt sonika och gjorde kladdkaka.
När min bror kom hem så åt vi middag. Jasmin tittade på mig med sina stora blå ögon och bad mig så snällt att följa med när dom skulle på Ridskolan. Så jag följde med. Nu är det ju så att jag är extremt hästrädd så jag höll mig på behörigt avstånd. Kul var det i alla fall att få se dom med hästarna!!
Idag började jag dagen med att slänga ihop en bulldeg. Sen åkte jag å körde ett spinningpass. Kom hem å då var det lagomt att baka ut bullarna...

Nu är jag snart klar med bakningen. Har bara några grejer till som jag skulle vilja göra. Får se om jag hinner imorgon!??

Jag mår i alla fall oförskämt bra av sådana här dagar. Det känns så härligt när man kan fokusera på sig själv å bara göra saker man mår bra av. Känner i alla fall att det har varit välinvesterade dagar. Nu gäller det att ladda inför helgen som har en massa roliga saker på schemat.

# Mamma kommer imorgonkväll för att fira Jasmin i helgen.
# Innebandymatch för Kevin på lördag å där ska vi va å hejja på honom.
# Söndag är den stora dagen när "Minis" fyller 7 år!!!
(Jag får ofta frågan om det inte är dax att sluta kalla Jasmin för "Minis" nu när hon är 7 år!?? Anledningen till att jag kallar henne "Minis" är att hon kallade sig själv för "Miin" innan hon kunde prata, på så sätt så blev det "Miinis") Det har alltså inget med att hon är yngst att göra. *ler*

Hoppas ni får en fin kväll!!!

 


Kommentarer
Postat av: Beffa

Åh, det lät som att du haft kanonhärliga dagar!

Tycker att du är duktig som vågar följa med till ridskolan, och även när du var och hälsade på mig och Dusty i stallet!! :)

Hoppas ni får en superhärlig helg, själv ska jag hjälpa mamma att flytta till umeå, pust kommer bli mååånga vändor fram och tillbaka från husum har jag en känsla av..hon hotade med att det var minst 100 kartonger!!!!

Kram!

2009-10-29 @ 17:13:29
URL: http://beffa.blogg.se/
Postat av: Lena

Go kväll vännen,

Så skönt med lediga dagar. De är guld värda. Var själv ledig i fredags för att fixa och trixa innan fotograferingen och födelsedagsmiddagen.

Ha en skön torsdagkväll.

Kramis

2009-10-29 @ 20:15:29
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Camilla

Härliga dagar!

Du gör helt rätt som passar på att njuta så jobbigt som du haft periodvis!



Jag har inte kontaktat radiokvinnan ännu, men ska nog ta och göra det.

Gabapentin fungerade bra till Jennilie till att börja med, trodde vi i alla fall...

Dvs hon fick mindre smärtor, men...det tog ett tag innan vi förstod att det inte var astman som blivit mycket sämre utan att hon inte tålde medicinen!

Hon fick alltså sluta med den tyvärr, så nu står hoppet till att hon ska tåla någon annan liknande medicin!

Den 5 november ska hon till ortopeden här i Simrishamn, och hör och häpna, den 12 november ska hon till ryggkliniken i Ängelholm som ska vara en av Sveriges bästa ryggkliniker!!

Vi fick först besked att det kunde ta ett halvår!!!

MEN.. nu vet vi att det lönar sig att ringa och "bråka"!

Ska absolut svara på din lilla utmaning snart, är bara så jäkla trött efter allt nattvak ännu.



Kramar

2009-10-29 @ 20:20:24
URL: http://millapaosterlen.blogg.se/
Postat av: Petra M-L

Ojojoj, om man bara fick komma på fika hos dig nåndag!? Det är som när man fikade hos moster Birgit som liten - hon hade STORA och MÅNGA kakor att välja på, men magen min var för liten att passa in allting (man ville ju smaka allt!) ;-) Jag gjorde mitt första riktiga bullbak i fjol, då blev det massor - hoppas jag får ork igen!



Ha de bra och hälsa Marianne!! :)

2009-10-29 @ 20:38:18
Postat av: Carina - inspirera

Det låter ju som om du har det helt underbart!

Du kan baka lite och lägg i min frys kanske ;)

Vad härligt att ha några barn att låna...

Kramen.

2009-10-29 @ 21:07:21
URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: Hero

Låter som du har haft härliga dagar! Och mycket roligt att se fram mot i helgen.

Jag åker till Stockholm i morgon och det ser jag fram mot. Jag ska hälsa på goda vänner och min son också förstås. längtar...

ha en skön helg/kram Maria

2009-10-29 @ 21:53:12
URL: http://mariahero.blogspot.com
Postat av: Liza

Du verkar ha haft sköna dagar! Jag är ledig imorgon (fredag) ska bli så skönt att slippa morgonstressen..

Kram!

Liza

2009-10-29 @ 22:59:52
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Petra

Låter som en toppendag/kväll!!! Härligt att du ställer upp och hänger med på ridskolan! Själv var jag och red igår och min rumpa känner av det idag kan jag säga! =)

Hpppas vi ses snart!

Kramar i massor

2009-10-30 @ 09:12:53
Postat av: Bella

Jädrans vad du bakar! Bravo! Jag älskar att baka men finner aldrig tid...man kanske skulle ta ledigt en dag nu (eftersom julen närmar sig med stormsteg!) och spendera den med att bara baka!? hmmmm....



Jag är också en smula hästrädd...De är ju så stora och lite ruggiga med sina "vilda" ögon. Nä...Huva..Du gjorde rätt i att hålla dig på avstånd!



Kramar!!!

2009-10-30 @ 13:10:59
URL: http://bellasweb.blogg.se/
Postat av: Annette

Oj vad mycket du hunnit med.



Ha en fin helg med kalas och allt.



Kram Annette

2009-10-30 @ 19:41:39
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Lena

Go kväll vännen,

Tassar inför att önska en trevlig helg och en bra allahelgona.

Kramis

2009-10-31 @ 19:53:10
URL: http://aforia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0