En kväll i köket...

Vi har tillbringat större delen av kvällen i köket. Först så gjorde Marcus en stek till middag såhär en vanlig torsdagkväll. Vem har sagt att man bara ska äta gott på helgen!??? Det smakade utmärkt gott med potatis, sås och en sallad till.

Sen tog jag över å bakade "Peanutbutter cookies", hittade receptet på recept.nu å ville prova om dom var goda. Jag är inte så förtjust i jordnötssmör själv men tänkte att andra kanske tycker om dom!?? Så nu tar vi med på jobbet så får arbetskamraterna säga sitt...


Kaffe å kaka... Dom smakade faktiskt bättre än vi trodde *ler*

Sen så förberedde jag inför morgondagen...

2 pepparkaksdegar blev det...

Går av natten imorgonbitti så jag har förberett så jag ska hålla mig sysselsatt hela dagen. Min "att göra lista" ser ut såhär:

# Tvätta
# Städa
# Baka ut pepparkakorna. (Men jag lämnar lite som jag å "Minis" ska baka på lördag när hon kommer hit)
# Baka lussekatter (eventuellt om jag "hinner")
# Handla lite
# Å så ska jag fixa lite julfint inför 1:a advent.

Vi kommer ha fullt upp hela helgen så det är därför jag tänkte börja i förtid. Är egentligen emot att börja för tidigt med julpyntet men ibland så får man frångå sina "principer", har jag lärt mig med åren...

Nä, nu ska vi ner i källaren för att hämta upp julpyntet så är allt förberett för mig när jag kommer hem kring 07.00...

Vad ska ni hitta på i helgen???

P.S. En liten "kom-i-håg"!! Julmarknad på OLOFSFORS BRUK lördag å söndag 11-16!!! D.S


Kommentarer
Postat av: Proforma - Irene

Kakorna ser ju hur goda ut som helst! Kan tänka mig att dom var det också!

Ser att du har fullt program hela fredagen, så härligt! Får mig att undra... är du bra i ryggen nu? Vilket är helt underbart i så fall!

Kram

2009-11-26 @ 23:07:18
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Kul att du kikade in hos mig o att du gillade min jordglob :-)



Ikväll ska jag med min svägerska o hennes dotter o se IDOL på Malmö Arena. Sen blir det byggdag i morron, än så länge inga planer för lör kväll :-)



Trevlig helg!

2009-11-27 @ 12:56:30
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: Bella

Hoppas ni får en trevlig helg! Jädrans vad du är duktig på att baka! Jag älskar att baka men verkar aldrig ha tid...Jag ska försöka ta mig tid till att göra en pepparkaksdeg i år i alla fall...men det får bli nästa vecka någon gång! Det ska visst bli regn och rusk här hela helgen så jag kanske slänger upp julpyntet lite tidigt jag också...:)

Kramar!

2009-11-27 @ 16:20:25
URL: http://bellasweb.blogg.se/
Postat av: Carina - inspirera

Härligt att kunna lyxa till det lite i vardagen - det är viktigt!

Helgen går åt till att snygga till inför advent...

nu börjar jag ändå känna för att jula till det lite!

Kramen.

2009-11-28 @ 22:04:44
URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: EDSmamman

Å det här påminner mig om att jag måste baka mera peppisar och lussebullar!!! Dom tog ju liksom slut!!



Härliga bilder, särskilt på tunnbrödsbaket, min svärmor har en egen bagarstuga och både jag o mannen vill lära oss baka, man måste ju liksom föra kundskapen och traditionerna vidare liksom...



Tack för alla dina goa kommentarer, du är väldigt omtänksam :-) Kramis P

2009-11-28 @ 23:26:19
URL: http://edsmamman.blogspot.com
Postat av: Kerstin

De ser goda ut, de där.

Du har en fullspäckad helg, ser jag.

Vi ska fara till Olofsfors, det ser jag fram emot.

Ha en fin advent.

2009-11-29 @ 01:11:45
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0