Australia...




(Bilerna lånade från www.australiamovie.net/.)

Jag, mamma å Rosi gick på bio ikväll å såg den relativt nya filmen "Australia"! En helt underbar film tyckte vi alla 3!!! Filmen är 2.45 lång men det hann man inte reagera över för det hände saker hela tiden!
Jag som är en person som har lätt till tårar hade bunkrat upp med ett packe näsdukar å dom kom till användning. Jag grinar ju som mest när jag blir rörd av saker... Å, rörd in i hela mig känner jag mig nu, såhär efteråt....

Mitt tips till er. GÅ OCH SE DEN SÅFORT NI KAN!!! DET ÄR EN FILM SOM BÖR SES PÅ BIO!!!!

Jag tänkte oxå uppdatera om hur jag mår.
Igårkväll så satte det igång med att springa på toa igen å jag fick nog. Höll på att krevera av allt, känns som det varit lite förmycket dom senaste veckorna... Jag ringde till "sjukvårdsupplysningen" å fick där hjälp. HALLÅ! Jag måste ju ha varit på nån annan planet!??? Vad tar man mot "rännskita" när man är utomlands???? Jag tror att ALLA kan svaret på den frågan!?? Just det. IMODIUM!!! Det var ju det jag skulle ta. Så då var frågan, hade vi nåt hemma?? Svar, NEJ! Det gav jag till mormor en gång när hon var här för att hon behövde det. För att hon skulle slippa åka förbi Apoteket. Klockan är över midnatt å jag behöver IMODIUM NU!! Vad gör man då?? Jo, jag ringer världens mest underbara människa som kan hjälpa en med "vad som helst", nämligen "Min Anna"!!! Så Marcus går iväg halv ett på natten i minus 15 grader för att hämta tabletterna åt mig! Vilken underbar kille han är!!! TACK ANNA Å TACK MARCUS!! Så nu är jag botad, peppar, peppar...
Haltar gör jag fortfarande men ischias är mycke bättre men vaden vill som inte va med när jag går... Får väl bara fortsätta gå å se om det går till sig!???

Kram på er!!

Å, glöm inte, GÅ Å SE FILMEN!!!





Kommentarer
Postat av: Anna B

Det låter som en film man skulle masa sig till biografen och se... Men undra när man ska hinna det...

Skönt att höra att du blivit bättre! Så välkommen tillbaka, vännen! Kram Anna

2009-01-03 @ 23:06:46
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Karin L

jag instämmer helhjärtat!! Australia var en helt fantastisk film!! Vi såg den i förrgår och jag blev hänförd! Bra story, bra skådespeleri... Så det märktes alls inte att den var lång. Och inte blev det sämre av att ögongodiset Hugh Jackman var med....:) Krya på dig nu!! trist att vara sjuk då man är ledig...:( Kram!

2009-01-04 @ 11:23:06
Postat av: jenny

Tack för tipset om filmen. Måste nog ta och gå och se den.



Lät inge kul det där med magen...tur att du fick hjälp och hoppas det går över.

Kram/jenny

2009-01-04 @ 17:31:10
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: Petra

Men herregud vad det händer saker med dig heeela tiden, jag håller med dig till fullo! Du har fått varit med om alldeles för mycket under för få veckor!!! Men skönt att höra att du är "frisk" nu. Nu väntar vi bara på att du ska bli ordentligt bra i din rygg så kan vi åka ut till någon mysig uteplats och grilla! Visst var väl det en underbar idé?!?! KRAAAAAAAAAAM /Petra m. familj

2009-01-04 @ 20:29:54
Postat av: Anna

Jag vill också se den filmen. Får nog bli ett biobesök snart. =) Hoppas din helg har varit bra!

Kram.

2009-01-04 @ 21:18:44
URL: http://devine.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men vännen..vad du råkar ut för saker :(

Hoppas verkligen att du mår bättre idag! Filmen är jag riktigt sugen på att se, får nog bli snart! Tror du sambon skulle gilla den?

Skickar massor med krya-på-dig kramar från helsingborg..eller hm, i lund är jag och jobbar just nu ;)

2009-01-05 @ 10:00:10
URL: http://sandrainthecity.blogg.se/
Postat av: StefanWEEI

Hoppas du får en bra måndag :)

2009-01-05 @ 10:02:42
URL: http://stefanweei.blogg.se/
Postat av: alva♥

Hejsan!

Har du haft en bra dag? ( :

Brukar du läsa min blogg eller prenumererar du på den? Om du gör det så lägger jag också till dej på bloggkoll också,!

Ha det bra.., ( :

2009-01-05 @ 10:07:01
URL: http://alvvs.blogg.se/
Postat av: inteutanmindotter

Tjohej!

Nä det blev inget stan igår, vi får ta den nån annan dag i veckan istället. Skulle vara jätteskoj att få träffa er! Vi befinner oss nog i stan så pass att vi hinner träffa er! =)



Hoppas ni hade supertrevligt med din mamma innan hon åkte hem, det är alltid lika trist när nära och kära åker hem!



Vi hör av oss när vi vet mer! Kramar!

2009-01-06 @ 08:56:39
URL: http://inteutanmindotter.blogg.se/
Postat av: Beffa

Hihi, jaaa! :) Tack :D

Hoppas du blir bättre snart, det var då tusan vad ni skulle ha otur nu under ledigheten! Kan du jobba imorrn eller är du sjukskriven? Kramar!

2009-01-06 @ 13:36:23
URL: http://beffa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0