Fårskärs Fisksoppa -99...

När jag tipsade om Laxsoppan tidigare så fick jag förfrågan om receptet å nu har jag fixat det från Marcus mor...

Fårskärs Fisksoppa -99   4pers

1 strimlad purjolök
1 hackad gul lök
1 tsk curry
2 msk smör
1 tärnad röd paprika
1/2 liter vatten
1 fiskbuljongtärning
400g torsk eller lax i bitar (ca. 2x2cm)
1 msk majsenamjöl
3 dl mjölk
2 dl vispgrädde
räkor till garnering

Aioli

2 dl creme fraiche
2 pressade viltöksklyftor
salt & peppar

Fräs purjo + smör + curry. Tillsätt paprika, vatten, buljong och torsk/lax. Låt sjuda några minuter.
Blanda majsena + mjölk + grädde. Häll i soppan och låt koka upp.
Smaksätt creme fraiche med vitlök + salt & peppar.
Servera med räkor och Aioli.



Som jag nämnde i det tidigare inlägget så passade vinet vi blev tipsade om utomordentligt bra, vinet har nummer 2899-01 på Systemet.

Prova detta å ni kommer inte att bli besviken!!!

(Vi ska äta denna soppa på Torsdag)...

Kommentarer
Postat av: Anna

Sigge mår bra. Känns som en lättnad. =)

Haft en bra dag?

Kram.

2008-10-28 @ 19:21:30
URL: http://devine.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ditt recept på soppan såg god ut, den måste jag prova på.



Och självklart delar jag med mig, receptet på limpan finns nu på min blogg.



Ha det gott. Kram.

2008-10-28 @ 21:51:59
URL: http://hannasodergren.blogg.se/
Postat av: anna

Mmm, men gud så gott det låter! Måste göra fisksoppa snart!



Det var verkligen vidrigt :S Tur att sambon var hemma och kunde fixa iaf! Jag vågade inget annat än att hålla mig i vardagsrummet.



Kram!

2008-10-29 @ 21:44:23
URL: http://skaninginorrland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0