Sommarfix på balkongen...

Ja, nu är det Juni redan så det passade ju bra att börja fixa till balkongen. Alla våra plantor behövde verkligen få komma ut å komma i ny fräsch jord. Vi inhandlade jord och några pelagoner igår så det passade oss bra att göra det idag. Här kommer lite bilder på hur det ser ut för tillfället. Det kommer dock att ändras med tiden som växterna växer...


Detta är Physalis, gula pärontomater och röda körsbärstomater.


Dom olika "pepparplantorna" verkar ta längre tid på sig!!???


Pelagoner och blivande solrosor + koriander (provisoriskt plaserade). Även vårt stackars olivträd i hörnet. Undrar om det tar sig eller om den är heldöd???


Paprikaplanta (Marcus tog å torkade frön fr en paprika) och Basilika.


En hängpelagon (köpt av misstag, inte fattar jag att det finns olika sorter av allt).

Borde läsa på lite bättre innan jag åker till affären men jag lär av mina misstag. I år tänker jag inte köpa smultronplantor som är "revande"! Gjorde det förra året å det stack ut "Revor" överallt, inte vad jag vill ha på balkongen. Jordgubbsplantorna har övervintrat på "hälsohemmet" å dom tar vi hem vid tillfälle...
Vi ska försöka att hålla nere antalet olika sorter i sommar men det är svårt. Vi har kommit på att vi båda vill ha hus så vi kan ha ett växthus oxå... Men det ligger på framtiden så vi får hålla tillgodo med vår lilla balkong så länge...

Kommentarer
Postat av: Marianne

Ser fint ut och visst skulle ni behöva växthus med alla dom ideer som ni har:)men den inglasade balkongen fungerar ju också bra än så länge. Blir intressant att se hur mycket det blir....

Kramkram och lycka till

2008-06-02 @ 10:42:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0