Helgen som var...

Först kan jag meddela att jag var till läkaren idag å fick smärtstillande + muskelavslappnande + antiinflamatoriska tabletter så nu kan jag röra på mig utan alltför mycket smärta!! 7-10 dagar säger dom att det tar tills man blir av med ryggskott å det hoppas jag verkligen. Inte hade jag tänkt att vara hemma veckan innan semestern börjar men vad gör man när det tar typ 20 min för att klä på sig... Nä, nu vill jag bara bli bra innan semestern!!!

I helgen hade vi ju besök av en kompis till mig. Hon hade inte varit här förut så vi tog henne på lite sightsing... På lördagen åkte vi till Olofsfors för att fota lite och döm om vår förvåning när vi upptäcker att det är en massa folk där som tydligen tänkt samma sak.... Till vår glädje så var det "Brukets dag" så allt var öppet för besök...


Vi gick runt å tittade å passade såklart på att knäppa en del kort...


Å självklart måste man ju se Stångjärnshammaren när man är där!!!



Om ni befinner er i trakten kring Olofsfors så rekommenderar jag er att ta en sväng förbi, mycket mysigt är det!!

Dom har även "barnsmide", barn får prova på att smida enklare saker. Alla dagar i Juli mellan 12-16 i gamla manufaktursmedjan. Kan berätta att det är mycket roligt att prova på, vi var med Marcus familj och fick lära oss smida hos Mattias Baudin. Klicka på länken ovan å klicka sen på "Smedja Baudin" så får ni se en del av hans produkter.

Vi avslutade lördagen med att se "Sex and the city" på bio. Det gick dock inte att lura/tvinga Marcus att se den så han gick och såg "Jiddra inte med Zohan" med en annan kompis. På så sätt blev alla nöjda, båda filmerna var bra. Ja, den senare har Marcus uttalat sig om.

Regnet har öst ner idag men nu har det klarnat upp så nu tänds hoppet om finare väder imorgon. Skulle vara bra om det inte regnar så jag kan gå ut och gå så jag blir bra i ryggen nån gång... Man ska ju numera inte "vila" sig frisk utan man ska röra på sig så mycket det går när man har ryggskott.

Nä, nu känns det i ryggen. Dax att inta "viloläge".

Tack för "krya på dig"-hälsningarna, det värmer!!!

Kommentarer
Postat av: Petra M-L

Hej! Blev hon nöjd? Hoppas det!! Kram

2008-07-10 @ 20:45:30
URL: http://vardagsprat.wordpress.com
Postat av: Marianne

Skönt att höra att du fått hjälp. Jag håller verkligen med dig att Olofsfors är värt ett besök. Lycklig blev jag också när jag fick den smidda ljusstaken "Droppen" i födelsedagspresent efter att ha blivit förälskad i den efter mitt studiebesök i Olofsfors förra sommaren:))) Kramkram

2008-07-10 @ 22:00:59
Postat av: Petra M-L

Låter som en bra ide! Om ni ska till Götet, ta nattåget från Umeå med biovagn, det är skoj!

Kram!

2008-07-11 @ 00:05:14
URL: http://vardagsprat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0