Dröm för det manliga könet...


Bilder tagna av Marcus

Detta är vad Marcus tillbringat helgen med. Han och en kompis åkte upp till Kalix för att se på Rallycross på lördag och sedan vidare mot Skellefteå för tävligar på Söndag. Samtidigt fick han leka å prova sin kamera, en Nikon D-200 som han köpte innan vi åkte till Thailand. Han kom hem igår och berättade att han behöver ett annat objektiv för att ta bilder på biltävligar... Hm, där ser jag 1000-lapparna fladdra iväg... Men jag förstår honom, kameran tar superfina bilder och bilderna skulle vara mycket bättre om man kunde "komma närmare". På bilderna ovan har jag trixat lite så det ser ut som att det är zoomat mer än det är.
Jag har aldrig varit intresserad av bilsport innan jag träffade Marcus men fick fort klart för mig att jag missat nåt. Numera kan jag tycka att det är riktigt trevligt att titta på Rallycross. Speciellt om man känner nån som tävlar. Föredrar Rallycross för där ser man hela banan jämfört med Rally när bilarna bara svischar förbi där man står... Tyvärr är närmaste  RM-tävligen i Skellefteå och närmaste SM-tävlingen i Piteå och Kalix. Så det är lite för långt att åka från Umeå, jag menar, så intresserad är jag inte att jag tillbringar en hel helg på resande fot för att få se tävlingar. Killarna däremot som "mekar" åt en tävlande åker ända ner till Skåne för en tävling, även Värmland står på schemat. (Får just veta att nu är nästa tävling på schemat i Haninge, Stockholm).
Det skulle i och för sig passa mig att åka med då för att hälsa på mor, kära mor som bor i dom trakterna!??? Men vi får se, för att sitta och åka i bil t/r Stockholm är väl inte heller vad jag kallar en favvosyssla för en helg.
Nu har ni fått veta vad min käre sambo har för intresse, foto och Rallycross. Ja, det finns fler saker och det återkommer jag till under sommaren...

Får tacka för fina och rara kommentarer. Ser gärna att fler lämnar ett avtryck!  Kram på er alla!!!

Kommentarer
Postat av: Marianne

Bilderna blir ju bra ändå:) utan den nya linsen och monteringen av bilderna blev jättesnyggt...Det går framåt. Jag vet inte om man skulle gissa på intresse nr 2 så kanske det har att göra med ett fordon på två hjul som man kan ta sig fram ganska så fort med...blir spännande att se om jag har rätt:))

Kram på er båda

2008-06-16 @ 13:31:09
Postat av: Petra M-L

Hej, hej! Sitter på jobbet och har inte mycket för mig, så det blir en lång kommentar nu!



Jag instämmer i det där om bilar! Faktiskt väcktes ett visst bilintresse i mig också denna helg, fast på ett annat sätt kanske!



Vi upptäckte en bilutställning ute på en skolparkering där vi bor. Och vicka bilar! Det var alltifrån Joakim von Anka's tjusiga 30-talsåk till "Tillbaka till Framtiden"-bilen, Batman-bilen och bilen Herbie... Och sen läckra sportbilar (cabriolet) från 50-talet, bilen "Woody" som användes av strandsurfare (av lackad trä istället för plåt!), en billig bil som på 50-talet kunde köpas för 200 dollar och där surfingbrädan passade in. Och så massa andra tjusiga 30-, 40-, 50- och 60-talsåk...



På kvällskvisten hamnade vi oförhappandes på radiostyrd car racing på en annan parkering och blev återigen väldigt imponerade! Bilarna är radiostyrda OCH bensindrivna och kommer upp i enorma hastigheter (96 km/h) och kan ta snäva kurvor utan att tippa över. Det var jätteskoj att titta på.



Dom här killarna höll även på med minihelikoptrar och miniflygplan. Det finns ett stort fält där dom brukar flyga dom, så jag har sett dom... När planen är uppe i luften kan man lätt tro att det är riktiga flygplan på hög nivå, för dom låter och rör sig rätt så lika.



Ja, det finns mycket maan kan roa sig med! Kram till er! ((Jag har fortfarande inte gett upp hoppet om att kunna köpa biljett till Umeå..!!))

2008-06-16 @ 20:18:22
Postat av: Isabels värld

Hoppar in och önskar en trevlig dag! Fina bilder! Kram Pernilla

2008-06-17 @ 10:14:12
URL: http://isabelsvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0