I denna ljuva sommartid...


Bild lånad från Marijungstedt.se

Oj, oj, vad jag har missat!! Trodde väldigt länge att jag läst denna bok. Igår var vi på Maxi å då hade dom lite bokrea å jag tog upp å läste bak på boken å insåg att jag inte alls läst den så den åkte direkt i kundvagnen. När vi kom hem så började jag läsa och sen var det svårt att lägga bort den... När jag äntligen fick gå och lägga mig så kunde jag heller inte sluta förrän boken var slut!! Detta är nog min favoritbok av Mari, ni som inte läst den å gillar kriminalromaner - LÄS DEN!! DET ÄR ETT MÅSTE!! En perfekt Sommarbok!

När jag läst klar boken så var jag så upp i varv att tankarna började snurra. Tänkte på "gammal" (fototriss i veckan) och att ord är "relativa", beroende på vad man jämför med... När Kevin var ca 2 år och cyklade runt med sin 3-hjuling så tyckte han det var roligt att köra på folk. Han körde på mina ben å det gjorde ju ont!! Jag sa till honom att "så får man inte göra" - han tittar på mig med sina stora blå ögon å frågar "du ganga gen???" (har du gamla ben?) Skrattade gjorde jag ju för "gammal" känner jag mig inte! Kevins mor förklarade för mig att Kevins mormor hade sagt till honom ett flertal gånger att han inte får köra på hennes ben för hon har gamla ben!  Därav undrade han om mina ben oxå var gamla då han visste att "gamla ben" får man inte köra på!!

Jag berättade detta för honom idag å han tyckte det var lite lustigt, han tycker ju fortfarande att faster är gammal. Hm, hur ska man få honom å fatta att han är fel ute!? Fast, det klart, jämfört med honom är jag väl det!?? Han är 7 år å jag 35!

Ser fram emot resten av veckan för dom har ju lovat högsommarväder å på fredag eftermiddag kommer "bäbisarna" hit å vi får rå om dom ända till på lördag!!! Kul att planera vad vi ska göra...

Ha det så gott!

Å glöm inte att läsa boken om ni inte redan gjort det!!!!

Kommentarer
Postat av: Petra M-L

Så gullig historia om din brorson Kevin! Man får komma ihåg att barn tolkar allting bokstavligen.. Om mormor sagt att man ska inte köra på benen för det gör ont kanske det blivit en annan historia av det! Jag kommer att tänka på att när vi var små (4-5 år) och din mamma klippte nåns hår (vems??) och vi blev tillsagda att inte gå i håret på golvet, "för det skulle fastna under fötterna då". Jag trodde att håret bokstavligen skulle fästa sig under mina fötter för all framtid och såg verkligen till att inte gå i det! (som hos Burträskar'n! hihi) Orsaken var förstås att vi skulle sprida ut det över hela lägenheten om vi gick i det... :)

2008-07-24 @ 01:50:07
URL: http://vardagsprat.wordpress.com
Postat av: Marianne

Hörni tjejer!!!! jag får mig ett gott skratt när jag läser vad ni skrivit:):):) Barn är härliga - även dom som är lite större:) Tänk vad vi vuxna säger saker som vi inte alls förstår eller ens tänker på hur barn uppfattar det.

Kram till er båda och tack för dagens skratt. You made my day:))

2008-07-24 @ 18:44:42
Postat av: Jenny

Den boken är en favorit hos mig också. Det är lite klurigt att komma ihåg vilka man läst , böckerna heter ju så lika =)

2008-08-03 @ 12:57:33
URL: http://jennysblogg.blogg.se/
Postat av: mj

Gillade också den boken. Tycker dock att Ljungstedt blivit lite tjatig efter ett antal böcker...men det är väl svårt att undvika när man skriver deckare.

Men, som sagt, håller med: den boken är jättebra.

2008-10-20 @ 19:34:32
URL: http://mj.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0