En härlig helg till ända...

Efter en härlig sovmorgon gick vi ut till trädgården hos Marcus föräldrar å plockade in vinbär, både svarta och röda. Just nu har vi "saftmajan" på spisen å den jobbar för fullt...



Det ska bli saft och eventuellt lite gelé. Måste kolla upp lite recept hur man gör exakt.

Jag hann även börja med mitt "ramprojekt" som jag tänkte göra under semestern, nu först blir det av. Men bättre sent än aldrig...


Detta är vår blivande ram. Jag hann "pilla" bort glasen å endast 1 av dom gick söner (å det var trasigt innan). Jag ser fram emot att skrapa och fixa till det. Tror att det blir riktigt bra när det är klart!?

Är det någon som har tips på hur man bär sig åt så tar jag tacksamt emot tips??? Jag har nämligen aldrig gjort något liknande utan tänker att "det ordnrar sig"...
Nu är det visst dax att tömma ur "saftmajan" lite...

Ha det gott!!


Kommentarer
Postat av: Valley Girl

Vad hände, skrev en komm. här igår men den kom visst aldrig med. Har två bekanta som gjort en stor fotoram av fönsterramen, med 4 stora svartvita bilder (av deras barn & bröllop) i varje "fönster"... jätteläckert & nåt jag vill ta efter och göra när jag hittat ett gammalt fönster! Förmodligen bytte hon ut till nya rutor som inte har skrap på, men resten är gammalt & nött. Love it!!

2008-08-25 @ 17:50:40
URL: http://vardagsprat.wordpress.com
Postat av: Valley Girl

Svar: Jag skulle rek. att läsa dem på originalspråket, då hon skriver så bra. Fast annars borde man kunna känna igen Sv. översättningarna via bilden på framsidan??

Apropå familj osv: hörde du att Carola är kvitt cancern? Jippii! :)

2008-08-25 @ 17:57:39
URL: http://vardagsprat.wordpress.com
Postat av: Isabels värld

Åh vilket fint gammalt fönster! Du har en utmärkelse att hämta hos mig =) kram Pernilla

2008-08-26 @ 22:33:35
URL: http://isabelsvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0