Eat, Pray, Love...

Eller, "Lyckan, Kärleken och Meningen med livet" som den heter på svenska är senaste boken jag läst. Marcus syster fick den i julklapp å hon var så snäll så jag fick låna den av henne (innan hon läst den själv!!).

En härlig bok där jag får mig en tankeställare, inte bara en utan det är mycket igenkännande i boken. Hon skriver på ett intressant å roligt sätt. Boken är lättläst å trevlig helt enkelt. Rekommenderas varmt!!

Det är ju oxå gjort film på boken med Julia Roberts i huvudrollen. Har varit sugen på filmen men vill inte se den innan jag läst boken. Nu kommer filmen på dvd den 9 februari så jag får att vänta nu då.



Det blev en mil i skidspåret igårkväll å det gick superbra. Skulle ha kunnat åka hur länge som helst... Skulle göra om det ikväll men när jag åker i spåret så inser jag att kroppen är helt "stum". Ingen ork alls så det blev "bara" 5 km. Känns typ som en besvikelse att det inte blev längre men jag försöker tänka att det fick bli en kväll med lite lugnare träning. Man behöver ju sånna oxå sägs det...

Är hur trött som helst nu så det blir till att gå isäng tidigt ikväll...

Kommentarer
Postat av: Marianne

Har också läst boken och tycker den är väldigt bra. Hennes lättsamma sätt att skriva är roligt att läsa och tankeställare finns verkligen. Rekommenderar den också.

Kroppen behöver vila mellan varven och som sagt formen går upp och ner varje dag beroende på en massa faktorer. Ni är dock så jätteduktiga och har verkligen kommit igång med skidåkning. Ni gör det verkligen bra!!! Stor kram

2011-01-26 @ 06:56:46
Postat av: Frida

Hej,hej! Själv har jag gjort tvärtom, alltså sett filmen före jag läst boken. Jag gillade filmen (fast böcker brukar ju vara bättre).

Ha en fin dag!

2011-01-26 @ 08:59:06
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Carina - inspirera

Jag tackar för tipset! Jag behöver en ny bok att sätta tänderna i...

Kramen.

2011-01-26 @ 12:57:17
URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: Liza

Vilket bra boktips - mottages tacksamt!!

Har varit hos läkaren - ingen operation då den anses för riskabel. Jag kan med andra ord få ännu mer smärta! Positivt är att jag äntligen får börja gå hos sjukgymnasten då läkaren har gett klartecken!

Kraaaaaaaaam!

Liza

2011-01-27 @ 19:45:58
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Jennike

Ja, den boken var bra! Läste den för något år sedan...en bok som väcker tankar och som man bär med sej! Längtar nu efter att få se filmen :)

Kram på dej

2011-01-29 @ 17:45:23
URL: http://jenkepenke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0