"Huvudjägarna"...



Jo Nesbö´s senaste bok som jag väntat länge på har jag läst ut väldigt fort. Jag blev lite förvånad då den inte handlade om Harry Hole som jag vant mig vid å gillar att läsa om. Däremot handlar det om Robert som är en "headhunter" å han är duktig på sitt jobb, kanske den bästa!??? Det blir en väldigt invecklad historia som följer där det gäller att hänga med...
Var lite besviken i början när jag insåg att Harry inte var med men när besvikelsen lagt sig så kom jag att gilla boken. Den är ju ändå skriven av Jo Nesbö (å jag hittar inte hur man skriver ett norskt ö).

Så ta å läs boken. Den är ju helt fristående å har inget med Harry Hole-böckerna att göra!!!

Har redan börjat på nästa bok...

Läser ni nåt nu???

Kommentarer
Postat av: Carina - inspirera

Tack för tipset!

Jag är lite av en periodare, just nu läser jag!

Är för tillfället lite "mätt" på deckare men det svänger ju så snabbt ;)

Svartvintern av Marianne Cederwall är det som avhandlas just för tillfället!

Kramen.

2011-02-11 @ 07:00:23
URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: Frida

Japp! Jag läser "Stolthet och fördom" på engelska. Jag gillar att läsa på originalspråk, men det är onekligen en utmaning med "gammelengelska" uttrycken som finns där. Tur jag sett filmatiseringen så jag fått öva litegranna :)

2011-02-11 @ 08:49:54
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: AKO

Nä, jag trodde också att det skulle handla om Harry Hole. :( Å andra sidan, hur många vackra kvinnor ska hinna falla för honom egentligen? ;) Jag är sparsam (snål?) och väntar tills boken har kommit i pocket innan jag handlar.



Jag har just läst ut en bok som jag läste för säkert femton år sedan nämligen James Clavells bok "Shogun". Över tusen sidor spännande tättskriven text! Jag tänkte att jag skulle ha något som räckte länge nu när jag ändå har varit hemmabunden pga förkylningen så länge. Frågan är om jag ska ge mig i kast i nästa bok av honom, "Taipan", i och för sig "endast" 630 sidor? :)

2011-02-12 @ 16:40:50
URL: http://krumbukter.blogspot.com/
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Svar:

Eat, pray, love har redan i bokväg men har inte läst den än - kanske dags att ta med?! :) Jag har heller inte läst NÅGON av Läckberg eller Nesbö, men har Isprinsessan (?) - första boken? Kackerlackorna låter otäckt, jag HATAR kackerlackor! Haha :) Vad handlar den om? :)

Kraaaaam

2011-02-12 @ 22:40:21
URL: http://spindeltjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0