2009, ur min "synvinkel"...

Testar en för mig ny sammanfattning av 2009. Har så mycke bilder att jag inte får ihop nåt kollage så det blir bara text denna gången...
Hittade detta hos "EDS mamman" en bloggvän som jag funnit under året...

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ja, säkert flera saker med det som jag kommer att tänka på först är "Rotblockaden". Det hade jag aldrig gjort förut å det blev 2 st under året med följden att jag blev av med mitt "ischiasproblem".

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag har slutat med nyårslöften sen flera år tillbaka för jag höll dom aldrig...

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ingen av mina närmaste vänner men flera i min omgiving. 2010 däremot så är det flera stycken som ska få.

4. Dog någon som stod dig nära? Både mormor å morfar gick bort under våren med 3 veckors mellanrum.

5. Vilka länder besökte du? Resan till Thailand fick vi ställa in pga ischiasvärken så det blev "bara" en Sverigesemester under året å det var ju hur trevligt som helst. Vilket vackert land vi bor i!! Insåg vi tack vare den semestern.

6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Att få va frisk hela året. Det är något som jag verkligen skulle vilja detta år!!!

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? Inget speciellt vad jag kan komma på... Kanske 25 juni då Michael Jackson dog... På min bror å farmors födelsedag. Så det datumet glömmer jag ju aldrig... *LER*

8. Vad var din största framgång 2009? Att jag fick komma till "Smärtmottagningen" trots att dom hade kö till efter sommaren. Vi tjatade å Marcus ringde å tjatade så till slut fick jag komma...

9. Största misstaget? Kan faktiskt inte komma på nåt stort misstag. Kanske att jag trodde på "att man får hjälp när man är sjuk". Att jag inte insåg att det är kö överallt inom landstinget. Om det kan räknas som ett misstag!??

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Om ischiassmärtor räknas som "sjuk" så har jag haft det i alla fall. Annars har jag varit förvånansvärt frisk under året. Lite yrsel men ingen riktig förkylning som jag kan komma ihåg...

11. Bästa köpet? Det måste ju ändå va min Nikon D-90!!! Som jag har använt den, även Makroobjektivet får räknas dit.

12. Vad spenderade du mest pengar på? Det måste ju va kameran igen. Åsså sommarsemestern. Inga större inköp under året...

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? När jag insåg att jag skulle kunna köpa kameran. När Kevin spontant frågade om han fick sova över hos mig när jag var ensam hemma å när jag till slut slapp värken varje dag!!!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Oj, vad svårt. Nu står det helt still... Oftast är det "landsplågorna" som påminner mig om årtal...

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Jag har nog varit mer ledsen under året än jag brukar. Först pga ischias å sen att mormor å morfar gick bort. Men även riktigt glad sen jag blev bra från ischiasen.

16. Vad önskar du att du gjort mer? Tränat, att jag haft mer ork. Men den mörka jobbiga hösten hjälpte mig inte alls.

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Kan inte komma på nåt.

18. Hur tillbringade du julen? Med Marcus familj hos hans morbror.

19. Blev du kär i år? Inte i nån ny utan är Kär i Marcus varje dag, utom när han får sina ryck å retar gallfeber på mig. *ler*

20. Favoritprogram på TV? Det måste nog vara "True blood". "Arga snickaren" upptäckte jag oxå under året.

21. Bästa boken du läste i år? Oj, hur ska jag kunna välja en av alla jag läst!! "Flyga drake" och "Trasig" får va dom två jag nämner, kan inte välja bara en. Fast jag vet att det är fler...

22. Största musikaliska upptäckten? Nej, det har jag ingen. Har inte upptäckt nåt nytt...

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Presentkort på Cyberphoto så jag kunde köpa Macroobjektivet.

25. Något du önskade dig men inte fick? Ja, det var det säkert men jag kommer inte ihåg. Det är ju snart 1 år sen...

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Jag var arg på "vårdgarantin". Grinade å var arg. Firade gjorde vi nån dag senare. Var sjukskriven å hade mycket ont i alla fall. Hua, hoppas det blir bättre i år!!!

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Om jag hade sluppit va sjukskriven med ischiasvärk skulle det ha varit mycket trevligare för då hade vi kunnat åka på Thailandsresan med våra vänner.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? "vanlig" Maria-stil.

29. Vem saknade du? FARFAR!!! Saknar alltid min älskade farfar...

30. De bästa nya människorna du träffade? Det måste bli alla trevliga "bloggvänner", ni vet vilka ni är!!! Annars så har jag inte träffat några "nya" i år, vad jag kan komma ihåg...

Så, mina vänner, detta var en liten sammanfattning av mitt 2009. Nu ser jag fram emot ett helt nytt år med oskrivna blad. Vad kommer vi fylla bladen med!?? Ja, det återstår att se... Bloggen kommer fortsätta som vanligt. Jag skriver när jag har tid å andan faller på...

Stor Kram till alla er som följt mig under året!!

 

 







 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Kul sammanfattning av året.

Önskar dig en god fortsättning och ser fram emot fler bilder från dig. :)

Må så gott.

2010-01-01 @ 16:21:13
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com
Postat av: Liza

Härlig sammanfattning av året som gott! Hoppas verkligen att du slipper ha ont detta år!

Önskar dig allt gott vännen!

Kram!

Liza

2010-01-01 @ 19:30:06
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Vilken fin sammanfattning över året som gått. Man får ju en överblick över saker och ting när man ser det så där.



~Livet i byn

2010-01-01 @ 19:53:21
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: nina

Kul lista.

Kanske jag också skulle göra en.

2010-01-01 @ 20:02:24
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Proforma

Fin sammanställning av året! Härligast måste väl vara att bli av med värken!?

God fortsättning på det nya året!

Kram Irene

2010-01-01 @ 20:42:11
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: AKO

Otroligt fint foto och väldigt intressant lista över året. Kanske jag snor den men då lär det dröja några dagar tills jag orkar göra den.



Hoppas att du slipper mer värk under det nya året och att du får komma åt att träna mer! Ha ett fint år och vi ses ju på bloggen! :) Kram

2010-01-01 @ 23:43:53
URL: http://krumbukter.blogspot.com/
Postat av: Inspirera Mera

Vilken härlig årskrönika.



God fortsättning, hoppas du hade ett härligt nyårsfirande! Kram Sandra

2010-01-02 @ 16:14:05
URL: http://inspireramera.se
Postat av: Annette

Intressant sammanfattning!!! Hoppas 2010 blir ett underbart år för dig!!!



Kram Annette

2010-01-02 @ 17:37:28
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Lena

Hej vännen,

Vilken bra sammanfattning av 2009. Hoppas att nyår blev bra och att du nu under 2010 blir helt av med värk och elände. Önskar dig en underbart 2010.

Kramis

2010-01-03 @ 15:46:17
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Anna

Hallå! Himla trevlig blogg du har..å en himla trevlig sammanfattning av det gångna året....



Ha en gooo trettondagsftonskväll!

2010-01-05 @ 20:19:58
Postat av: Jennike

Vilken fin sammanfattning av året!

Jag hoppas att 2010 har många trevliga saker att ge dej och de dina...och håller tummarna att ni kommer er iväg på resan! Kramar

2010-01-06 @ 15:36:18
URL: http://jenkepenke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0